FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Någon som har en bra idé? hehe håller på o göra en search engine för game cheats.
Då jag crawlar andra fusksidor vill jag ha en tabell för varje sida jag crawlar men försöker lösa hur jag ska kunna göra sökningen i mysql frågan. Kod:
$query = "select * from cheatcc_pc_cheats where title like \"%$trimmed%\" order by title"; cheatcc_pc_cheats 123cheats_pc_cheats då jag vill ha results från båda tabellerna. Någon som har några bra ideér? Mvh John |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag använder mig av följande databasstruktur när jag indexerar upp siter i min lilla sökmotor:
1 tabell med diverse data om siten 1 tabell med diverse data om sidan 1 tabell med keywords 1 tabell med kopplingar mellan keywords och sida. Jag splittar alltså upp sidan i keywords och lagrar dessa. Då får jag också ett tillfälle att dels sortera bort en massa skräp och stopord, och kan dessutom lägga vikt på alla keywords via en massa trevliga idéer om hur man beräknar relevans. Poängen lagras i tabellen med kopplingar så att jag kan sortera sökresultaten efter relevanspoängen. ... fast det kanske var lite "mer" än det du behöver. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Okej kom på att det kanske är bäst ändå som kullervo sa så jag kör med det iallafall.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kod:
select cheats from 123_cheats union select cheats from abc_cheats osv |