FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Måste utfärda en varning angående de senaste uppdateringarna och Win 2k3. Jag installerade alla uppdaterigarna som fanns tillgänliga. Sen skulle jag starta om maskinen det funkade jätte bra. Tills det att jag skulle komma åt den över nätverket. Alla nätverksresuser är stendöda. Jag kan inte ens pinga IP adressen. har inga virus eller något sånt och internet är inte ens kopplat till den.
/ Tommy |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det känner vi igen. :-)
Så har min server också gjort ett antal gånger efter uppdateringar. Ibland tappar jag det lokala nätverket men maskinerna kommer ändå ut på Intenet trots att den server som är gateway "inte finns" i nätverket. IBland är det tvärt om, lokala nätverket fungerar utmärkt men ingen kommer ut på Internet. Har aldrig lyckats hitta något fel, allt ser rätt ut. Så i desperation avinstallerade jag båda nätverkskorten och startade om maskinen varvid korten installeras igen, konfigurerade om det hela och så fungerade det igen. Till nästa update. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
I allmänt, ska du köpa ett os till din nya burl så köpp win 2k3. Det funkar mycket bättre. Du har mycket mer möjligheter.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det där med att filhanteringen är optimerad är ju förträffligt. Nu har jag inte läst så mycket om W2003 men jag hoppas att Microsoft skrivit om filhanteringsdrivrutinerna så att övriga processer inte hackar när man kopierar. Önskar ibland att det fanns något program som saktade ner kopiering för att spara processorkraft när man jobbar.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|