FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har ett väldigt frustrerande problem, När jag använder mig av lösenordsskyddade sidor i IIS så hänger sig servern när ngn ska logga in, och lsass.exe krachar!
Ibland startar servern om och ibland hänger den sig bara helt, Inga virus,maskar eller liknande finns, Ngn som har en lösning på detta?? win 2003 server, :blink: |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Oki, har kommit fram till att så fort jag startar iis och släpper på trafik till port 80 så krachar lsass.exe och servern botar om efter 60 sek, detta inträffar på en helt nyinstallerad maskin, Ngra förslag på vad det beror på?? NGN?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Då du har en licens för 2003 så kan du nyttja den ingående supporten och höra av dig till Microsoft så får du hjälp inom några minuter med förslag på lösningar.
Problemet är nästan omöjligt att lösa utan att analysera minnesdumpen, kan vara flertalet fel och sitta och gissa orsaken kanske bara ställer till det ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Decibel: Kör man på 90-dagars testlicens så ingår ingen support.
![]() Fast kontentan av Decibels råd är vettig. Skicka in en komplett dump till MS går nog fortast och är lättast. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
"Jag testade att köra en testversion på er produkt men jag hade stora problem så jag funderar på en Apache på Linux istället" ...kan göra. /Zoran |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Funkar om man har ett stort företag i ryggen kanske. Eller rättare sagt jag vet att det funkar om man har ett stort företag i ryggen. Har ingen koll på hur man blir bemött som enmans-/fåmansföretag från MS sida. Jag kan lyckligtvis använda mina gamla kontakter fortfarande.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|