FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Visst är det OK med lite reklam, men när börjar tryckas in i texten här och var känns det som gränsen är passerad.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
|
Citat:
Vad jag menade med tidigare inlägg var att visst kan nivån på ett betalforum och ett gratisforum vara lika högt (eller lågt), men sannolikheten för att den är högre på ett forum som tar betalt kan anses vara högre (såtillvida folk inte betalar för att skriva skit). Att ta betalt är att göra en selektion av vilka man vill ha på ett forum, likaså som en golfrunda kräver dyrt medlemsskap, speciella kläder, dyr utrustning mm = speciellt klientel. Därmed inte sagt att kvalitet kan "köpas" men man kan iaf köpa till sig folk som uppenbarligen har visat intresse och egagemang och betalat. Så, det blev lite ot.... sorry. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
|
Citat:
Om hostingen kostar mer än så, så kan jag nog ge Thomas ett mycket lukrativt erbjudande. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Men som sagt vi börjar komma så långt OT så att tråden borde splittas i två, då båda ämnena är intressanta. //Björn |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
|
b_andersson, jag har inget emot att nån tjänar pengar (ta tex en titt på det första inlägget i denna tråd).
Skillnaden mellan en vanlig webbplats och WN är att WN utgörs av andra. Värdet av WN är direkt relaterat mot antalet kvalitativa medlemmar. Jag tänker inte sluta på använda WN pga av den rätt diskreta linkuniten längst upp, däremot tycker jag att det är ett litet steg mot en sämre helhetsupplevelse. Utan någon som helst insikt i WNs ekonomi, tror jag knappast att argumentet "betala hosting" är anledningen till att linkuniten lades till. Jag hostar själv ett rätt likmässigt forumen till WN gratis på en server utan att det märks prestandamässigt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
VIP
|
Google Linkunits rocks, kort och gott!
![]() Sedan tycker jag det är bra att det finns annonser här. Ägarna måste ju få in lite pengar för all hosting och tidigare engagemang och utgifter som dem haft! Om dem går plus är det väl bara bra. Fattar inte vad folk gnäller om.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Tycker inte dessa stör nämnvärt. Ligger bra placerade för att inte bli påträngande. Tycker absolut att om det kan bli några kronor till gänget som modererar m.m. så är det helt OK.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Annonserna längst ner på sidan, har dom diskuterats förut? var kommer dom ifrån?
Thomas: advertising.se som dom ligger på är det din egna annonssida? |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|