FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tjena,
Det är så att jag kommer att sälja en produkt som kostar pengar per månad och ska faktureras varje kvartal. Det är en del kunder så jag skulle behöva något system för detta så jag inte glömer att fakturera. Finns det något sånt här program? Alla som har webbhotell, hur gör ni? Tack! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
SPCS?
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Går det att göra i SPCS?
Jag använder det idag men jag vet ingen funktion som göra att jag påminns efter, säg 3 månader om att jag ska fakturera kunden |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Ja, från och med SPCS 2000 finns det stöd för s.k avtalsfakturering.
Vad har du för bokföringsprogram/affärssystem idag? EDIT// kolla även dessa.. www.hogia.se www.mamut.se (rekommenderas av mig) www.bf.se |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Alt 2. I de allra flesta säljstödsprogrammen och/eller bokföringsprogrammen så finns det en funktion där du enkelt kan sätta en framtida återkomst på varje företag eller har en sk avtals fakturerings funktion. Alt 3. Häng upp en almanacka framför datorn och fyll i. Alt 4. Anlita någon som håller koll på allt. Själv använder vi ett (gratis) automatiserat system där kunden betalar med sitt cc kort varvid det dras automatiskt från deras konto varje betalningsperiod. Om vi fakturerar kunden så skriver vi in från början vilken period det avser och systemet skriver automatiskt ut fakturorna varje dag samt bokförs i bokföringsprogrammet. Sen är det bara att ta alla fakturor och lägga på lådan. Faktureringen/Bokföringen tar max ett par minuter varje dag. Jag tänker inte lägga ut vilket program det handlar om då det är bara vissa personer som får göra reklam på WN. / Tomas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag har SPCS Administration 2000 så då borde jag klara av det.. Ska kolla lite på det.
Vet du hur jag ska göra? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Nej tyvärr jag använder inte det själv... Men jag kan kolla upp det om du vill..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Har för mig att det är i offerthanteringen du ställer in antal fakturor/år, kolla där..
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|