FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Smart sätt att få alla sina sidor indexerade?
https://www.google.com/webmasters/sitemaps/stats |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hmmmmm!
Har någon testat det med framgång? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
The Google Services are made available for your personal, non-commercial use only. You may not use the Google Services to sell a product or service, or to increase traffic to your Web site for commercial reasons, such as advertising sales.
Kändes ju som ett nerköp :) Om det är någon man vill hålla sig väl med så är det ju google.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Hmm, jag funderar lite på nyttan av det hela egentligen. Google indexerar ju ändå alla sidor om man bara på nåt sätt länkar till dem. Det kanske går att "snabba" upp det hela lite, men det känns inte riktigt värt jobbet då att skriva kod för att producera deras specialformat (och sedan lägga till i deras gränssnitt).
Frågan är om man på något annat sätt prioriteras, tex bättre ranking? En djupindexering kanske är värd att få lite snabbare, det kan ju ta ett par månader om man inte har bra inlänkar.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
No. Using Google Sitemaps will not influence your PageRank; there will be no change in how we calculate the ranking of your pages." Fördelen med det som jag har förstått är att du kan i en xmlfil berätta att en av dina sidor uppdaterad vid ett visst klockslag så kommer google snabbare att kontrollera sidan igen. Så en sida som uppdateras dagligen med google kommer inte tillbaka oftare ändå så är väl det ett bra verktyg. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag tycker att googe klarar detta med att både hitta och indexera sidor bra. MSN verkar dock ha stora problem att deepcrawla sidor.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jozomannen, lite så. Det är kanske snarare så att jag har en stor mängd sidor som sällan ändras där man skulle kunna uppdatera google på lite fakta. Dock tror jag nog att jag lika väl skulle kunna sätta "revisit"-taggen till något högt på de sidorna istället.
Som google själva säger har jag rätt många urls, och att tillverka xml-filer för dem blir nog rätt snabbt -> 10mb.. ==> jobbigt. Näh, soptunnan för google maps säger jag :) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag ska testa detta nu och återkommer med resultat när något händer.
Tycker google blivit slöare på att djupspindla. Har en hyffsat ny sajt ute nu där google indexerad ca 300 sidor medan msn har plockat upp över 20.000 sidor på samma tid. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
20 000 sidor hehe, nystartad sajt?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Som ny i denna värld undrar jag hur man kan kolla sånt. Alltså hur många sidor olika sökmotorer indexerat, på ett snabbt sätt?
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|