FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Fick precis ett mail från en kille som sa sig registrerat/köpt samma domännamn som jag köpte för ett par veckor sedan. Jag står som ägare på nic.se och vi har under 2 veckor använt domännamnet.
Han säger sig ha registrerat domännamnet via loopia och skiver så här: "Jag säljer gärna domänen till en vettig peng ( inga fantasi-summor), men för vill jag utreda varför ni tagit över domänen av loopia när den egentligen står registrerad på mitt företag?" Hur bör man ställa sig till detta? Finns det något som kan innebära att jag tvingas släppa mitt domännamn och i så fall varför? Tacksam för hjälp då jag inte varit med om detta förut... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Står du som ägare till den på nic.se kan den inte tas ifrån dig även om det har blivit ett fel. Då är det säkert så att den killen registrerade domänen efter dig... Sånt ska egentligen inte få ske, men tydligen sker det..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Jag tycker det luktar bluff. Står du som ägare hos nic.se är det rimligen du som reggat/betalat först.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack!
Det var precis de svar jag ville ha! :) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Hade en kompis som skulle regga sitt första domännamn via loppia fyllde i formuläret. När han sedan fick fakturan trodde han att domännamnet var reggat och klart.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Det har hänt mig några ggr på loopia också, rerggade domän då det vart ledigt enligt deras system. Fick fakturan och efter det ett mail att domänen redan var registrerad... Men då får man ett mail från de som registrerar och inte från nån kille som vill ha betalt för domänen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Är det inte så att det är först när du betalt fakturan som registreringen görs av Loopia (i detta fall)?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har inte heller någon annan erfarenhet av att beställa genom Loopia. De vill ha betalt innan de agerar enligt avtal.
/marcus |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|