FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej alla.
Är det någon som vet någon bra artikel eller hemsida som har utvärderat vilket sökmotor som är störst, näst störst kommande störst eller forna störst? Nyfiken på framförallt hur utvecklingen och prognoser ser ut nu när Microsoft satsar och Google får det tuffare att dominera. Lycka till med kodknackandet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
1. Google
2. Google 3. Google 4. MSN 5. Yahoo I Sverige, typ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Borta i USA är Yahoo stora, MSN börjar också komma igång. Google är dock alltjämt störst med god marginal.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det är nog svårt att säga, men enligt google själva så har de ca 75% i sverige och 50% internationellt. Se http://www.webmasternetwork.se/index.php?a...t=ST&f=7&t=5927
Ni har säkert rätt i att det på sikt kan komma att bli en marknad för både MSN och Yahoo. Yahoo verkar satsa rätt hårt just nu med sina övriga tjänster på sin portal och det ger självklart även mer sökningar. MS har knappast spelat ut sina trumpfkort ännu. Vänta bara tills nya internet explorer kommer ;) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det är nog svårt att säga, men enligt google själva så har de ca 75% i sverige och 50% internationellt.
hmmm hybris skulle jag påstå. Jag kan hålla med om att dom fortfarande är dominerande internationellt på google.se men att de ska ha 50 % internationellt köper jag inte. Tack för svaren |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
I USA 2004 sag det ut pa foljande vis:
1. Google 48% 2. Yahoo 32% 3. MSN 16% 4. Ask Jeeves 2% |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Varför skulle inte google ha 50% av alla sökningar internationellt? Jag personligen blev förvånad över att det var en såpass låg siffra.
Vilken annan sökmotor erbjuder samma låga responstid/rakt interface/bra resultat? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Google erbjuder bäst tjänst därför är de störst... Ganska enkelt faktiskt... |
|||