FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Surfade runt lite och kom sedan till Playdio.se. Märkte direkt att de hade bytt ut sin gamla design till en ny. Nu över till det jag vill ha reda på, hur lik tycker ni att Playdio.se är jämfört med SWEgamers.se?
Ska jag bry mig något eller bara vara glad att de troligtvis tycker att SWEgamers är snygg? Har ni varit med om något liknande och hur gjorde ni då? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Tror du får mycket svårt att bevisa något ifall du skulle vilja driva detta vidare. Det är ju ingen konkurrent till dig heller, utan en helt annan bransch. Tror du kan känna dig stolt för att du har en snygg design! Har varit med om något liknande, men bytte då design till en annan/bättre, mer attraktiv ![]() Idag finns det så många sidor på nätet som liknar varandra att man inte längre pallar hålla koll. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Förvillande lik skulle jag vilja säga, men å andra sidan är det nog svårt att göra något nytt som inte liknar något annat. Kan man däremot se rena stölder så ska man nog protestera.
Men swegamers var ju desstutom bättre gjord enligt min smak iaf!!! /M |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Det ända som är likt är ju röda Headers och röda länkar.
Som före gående skribent sa så är SWEgamers bra mycket snyggare. Om de försökt plagiera så har de helt klar misslyckats. Playdio är riktigt rörig (fyra kolumner är bara för mycket) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Utan att ha tittat på källkoden tror jag att det är en ren tillfällighet att sidorna ser så lika ut. Båda sidorna har använt sig av samma uppbyggnad av sidorna som är ganska vanlig på nätet och dessutom har färgerna blivit lika vilket gör att det ser ganska lika ut.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Skulle inte bege mig på och anklaga Playdio för stöld eftersom de har haft den designen relativt länge. Sen så ser jag inte att det är någon direkt likhet mellan de två sidorna mer än att de är röda och vita.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Jag anklagar dem inte för stöld, dock finns det flera saker som gör att man tror att de har försökt efterapa vår design. Det som gjorde att jag ens reagerade var själva "bakgrunden", alltså den ramen som hela designen är i. Sedan stärker det ju det hela sedan när färgerna nästan är desamma.
För att förstå vad jag menar, scrolla längst ned på sidorna, tänk er bort den röda rutan med Copyrighten på SWEgamers så ser ni sedan att själva ramen är ruskigt likt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Inte tillräckligt för att det skulle vara stöld. Inspiration skulle jag kalla det isf. Sen så kom jag på att den föra playdiosajten var väl röd den med så färgvalet är väl isf inget att hojta för.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|