FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Sitter och jobbar med lite banners för vår sida och har lite frågor;
1. Vad karaktäriserar en bra reklambanner? 2. Vad ska framgå och på vilket sätt? 3. Vilka storlekar är att föredra? 4. Nåt speciellt att tänka på i övrigt? Bara så jag har ett hum om vad jag ska "beställa" av vår grafiker. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Gör en banner...
* som väcker uppmärksamhet utan att vara irriterande; * som inger förtroende utan att vara tråkig; * som smälter in på den sida där den ska placeras, utan att försvinna; * som har en ingrediens av mänsklighet, utan att vara banal; * som förmedlar en känsla, men samtidigt är informativ; * som erbjuder något specifikt men ändå är generellt hållen. Nåja. Jag tror att det är svårt att ge några mer konkreta råd utan att veta mer. Vilken produkt/tjänst gäller det? Vad har du för syfte med bannern (varumärkesbyggande, direkt försäljning, information...)? Var ska bannern placeras? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ingen popup bara... Det är så jobbigt. Fixade en banner killer för ett tag sen tack och lov.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Det var några små, korta synpunkter. Vad tycker ni? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ha med loggan för varumärkesbyggandets skull. Att det står pho någonstans är egentligen inte nödvändigt det märker man ju när man klickar. En kort mening, slogan, som du själv tror attraherar er målgrupp kanske.
Recept: Logga Programmers HangOut Phorum, Link archive, Software archive, Members community. Som en gif animation med varierande text. (ska jag göra en mot att jag får ha en 468x60 med affiliate på er top? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
![]() Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Personligen anser jag att man skall använda IABs rekommendationer för banners. Iaf ett försök till standard.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
|