Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Få site indexerad ?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-03-31, 18:17 #1
zephyr zephyr är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jan 2005
Nykomling

Hej, jag har en sattelitsite som är indexerad utav 10+ sökmotorer och den har varit igång i 9 månader och jag snitter en 600-1000 unika besökare per dag. Nu till mitt problem, jag startade även en "chat site" som jag försöker få indexerad utav google och msn men tyvärr misslyckat fatalt under 2 månaders tid.

Någon nämde att man kunde länka direkt ifrån en annan site till domänen och då skulle Google mfl indexera siten direkt ? är detta lösningen på mitt problem ?
zephyr är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-31, 19:30 #2
mediadream mediadream är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2003
mediadream mediadream är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2003
Citat:
Originally posted by zephyr@Mar 31 2005, 18:17
Hej, jag har en sattelitsite som är indexerad utav 10+ sökmotorer och den har varit igång i 9 månader och jag snitter en 600-1000 unika besökare per dag. Nu till mitt problem, jag startade även en "chat site" som jag försöker få indexerad utav google och msn men tyvärr misslyckat fatalt under 2 månaders tid.

Någon nämde att man kunde länka direkt ifrån en annan site till domänen och då skulle Google mfl indexera siten direkt ? är detta lösningen på mitt problem ?
En sak kan även vara att det tar ett tag innan google indexerar dig, visar dig i sökresultatet.

Ibland upp till ett par månader.

Men direktlänkar är alltid bra för att lättare blir indexerad.
mediadream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-31, 19:39 #3
Rasmus Rasmus är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2004
Rasmus Rasmus är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2004
Ett gäng länkar från lite olika sidor gör susen, bad några kompisar att länka + att jag länkade från några av mina egna sidor, och mitt senaste projekt blev indexerat på mindre än 2 dygn.

Något som jag starkt tror på är att registrera dig i sunets-webbkatalog, den har hög PR och lär indexeras väldigt ofta av sökmotorerna. Registrera dig där, så kommer du med där efter 2-4 dagar, sen tar det väl ytterligare 2-4 dagar innan google har indexerat dig.
Rasmus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-31, 19:43 #4
Nykomling

Nykomling

Tackar för hjälpen, jag går direkt på sunets webkatalog och börjar krosslänka mellan mina två siter (www.dreamboxx.nu samt www.chatta.nu) och så får jag hoppas att det börjar funka.
zephyr är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:10.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017