FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Kom och tänka på en sak. Hur är egentligen skrivreglerna på nätet/datorer när man skriver en artikel?
För att tag sedan hade vi en lektion i datorkunskapen om det, och datorläraren (som är kass) sade att man får inte blanda underrubriker och mellanrum i samma artikel som du har gjort indrag i (alltså tre mellanslag när man börjar på en ny rad). Det är ju faktiskt så att de flesta sidorna/tidningarna blandar indrag med underrubriker och mellanrum mellan styckena. Så nu blir min fråga: Finns det några speciella skrivregler? Börjar tvivla på det min datorlärare har sagt för hon brukar ha fel... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det är väl en känsla man går på... är det ok att läsa så är det väl bra... regler på saker som dessa är till för att brytas av dem som har bättre ideer. Så blir man överkörd med ideerna. : )
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag tror att man brukar göra som så att om man har indrag så har man inte blankrad och tvärt om. Indrag brukar man dock aldrig ha direkt efter en rubrik. Så efter din beskrivning så låter det som att din lärare har alldeles rätt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Okej, men det finns ingen som kan skriva alla regler eller länka till en sida som har dem?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
För ännu mer otroligt intressant läsning rekommenderar jag Jabob Nielsens artiklar här: http://www.useit.com/alertbox
Otroligt proffsiga som bygger på väl genomförda undersökningar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag vill även slå ett slag för Retorik.com som innehåller ett flertal mycket användbara texter. Rekommenderas starkt!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Varför inte TTs hemsida?
http://www.tt.se/ttsprak/ Där kan du läsa mer om vilka ord som skrivs med gemener etc... |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|