Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Installera någon form av webmail?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-03-28, 01:16 #1
Raphaei Raphaei är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Mar 2005
Nykomling

Hej!

Jag har köpt en domän hos web10.se, som jag pekar till min serverdator här hemma. Den kör just nu XP pro, men jag vill helst övergå till win2k server. Till saken. Jag vill nu använda mitt fina domännamn till att sprida den som gratis webmail. Jag har sett en drös webmail-program, men för det första vet jag inte vilken jag ska använda, och sen vet jag inte hur jag ställer in inställningarna. Vad är det man ska tänka på? Är det någon som kan förklara för mig, eller som har en länk? Jag har själv sökt utan resultat på google.
Raphaei är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-28, 01:57 #2
fabians avatar
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2004
fabians avatar

Vad sägs om att göra en sökning här på WN på "Webmail".

Webmail där användare själva skapar konton
http://www.webmasternetwork.se/index...l=webmail&s=wn

Webmailsystem
http://www.webmasternetwork.se/index...l=webmail&s=wn

För övrigt kanske du borde ha en kommersiell hemsida under din profil, och inte en sida utan någonting alls på. Kanske skall vänta lite med att bli medlem här på WN, eller vad vet jag?
fabian är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-28, 13:08 #3
Nykomling

Nykomling

Tack för ditt utförliga svar! Fast jag vet inte om du riktigt läste mitt inlägg, men jag kör en windowsserver, och du länkar till linuxlösningar. Plus att jag har sökt, men det är bara php/linuxlösningar jag hittar, men vad vet jag?

Plus att jag inte riktigt förstår vad min hemsida har med mitt medlemskap att göra...
Oläst 2005-03-28, 14:32 #4
fabians avatar

fabians avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Raphaei
Tack för ditt utförliga svar Fast jag vet inte om du riktigt läste mitt inlägg, men jag kör en windowsserver, och du länkar till linuxlösningar. Plus att jag har sökt, men det är bara php/linuxlösningar jag hittar, men vad vet jag?

Vilken mailserver är det du kör?

Citat:
Ursprungligen postat av Raphaei
Plus att jag inte riktigt förstår vad min hemsida har med mitt medlemskap att göra...
Du kan ju läsa igenom reglerna här:
www.webmasternetwork.se/f24t3490.html

Speciellt punkt 5:
5. Angående medlemmars profiler så skall den innehålla en kommersiell hemsida. Detta för att undvika onödiga länkar i trådar för att beskriva sin hemsida, dessutom är det av allmänt intresse på WN att veta vem man diskuterar med.

Din hemsida ser mer ut att vara en privat hemsida, och det kanske är något annat forum du skall vända dig till i första hand?
fabian är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-28, 16:03 #5
Nykomling

Nykomling

Citat:
Vilken mailserver är det du kör?
Ingen, det är därför jag startade den här tråden. Jag har noll koll på hur man får en fungerande webmail, trots att jag försökt söka genom nätet efter förklaringar och guider, men när det gäller webmail så verkar allt väldigt luddigt.

Citat:
Du kan ju läsa igenom reglerna här:
www.webmasternetwork.se/f24t3490.html
Speciellt punkt 5:
5. Angående medlemmars profiler så skall den innehålla en kommersiell hemsida. Detta för att undvika onödiga länkar i trådar för att beskriva sin hemsida, dessutom är det av allmänt intresse på WN att veta vem man diskuterar med.

Din hemsida ser mer ut att vara en privat hemsida, och det kanske är något annat forum du skall vända dig till i första hand?
Tack, men jag har faktiskt läst igenom reglerna. Anledningen varför jag registrerat mig här är för att skaffa mig en kommersiell hemsida. Och tro mig, jag har vänt mig till något annat forum i första hand.

[offtopic]
Jag får inte ihop den regeln riktigt. Visst förstår jag att man ska ha en hemsida, men varför kommersiell? Alla kommersiella sidor har inte information om vem ägaren är som person. Att kolla upp en persons hemsida för att ta reda på vem han är, eller vilken kunskap och kompetens han innehar, är två olika saker. Om folk tycker om att kolla upp vem de pratar med (vilket jag förstår då jag själv föredrar att göra likadant), är det inte lika bra att ha en hemsida där man har information om personen i fråga?
[/offtopic]
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:50.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017