FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hej,
Funderat en del kring spelbranchen och hur det skulle gå till om man startade en firma i England eller USA för att kunna få skapa en spelsida där man spelar för pengar. I Sverige får man inte driva en sådan hemsida förutsatt att man inte har någon skum linence som typ ingen kan få har jag förstått... Nu undrar jag hur man går till väga för att starta en firma utomlands? Måste man åka dit, kan man få hjälp från något företag i det land man vill starta firman eller är det bäst att ha kontakter i landet man vill starta firman i? Det allra enklaste vore kanske om man kunde betala något företag som fixar detta åt en i typ England ![]() Finns detta eller måste man på något sätt "fixa allt själv" och vad ska man göra? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tack!!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Är det inte också så att verksamheten inte får bedrivas från Sverige i detta fall - det är väl i alla fall vad myndigheterna hävdar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jo, det kanske är så... pratade med en som sa att det räcker om servrarna inte finns i sverige. Har mailat lotteriinspektionen just om detta. Är det någon som annars vet hur mycket skatt man betalar i england?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vinstskatt I england är normalt 18%-30% beroende på hur mycket vinst man plockar ut.
Säljer man inte till England så kan man slippa skatta dock vad jag förstår dock (kan ha förstått fel, men det nämns på många sajter som säljer engelska bolag) Men då får man istället skatta enligt det dubbelhandelsavtal vi har med England för att plocka ut sin vinst till Sverige. Enligt de företag som säljer bolags registrering med post address, sekreterare mm så skall man inte behöva bedriva verksamheten i England, men det är möjligt att man inte får bedriva ett företag reggat i England från Sverige för våra myndigheter. Men jag är usel på företags ekonomi, framför allt intereuropeisk sådan, och skulle gärna ha lite råd själv om hur allt egentligen ligger till mer exakt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Har någon länkar till engelska företag med adress, sekreterar mm tjänster..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Låter som sagt väldigt intressant, ingen här på WN som har testat deras tjänst och kan berätta hur dom har upplevt den? För det är ju en billig lösning om man som jag gärna skulle vilja komma igång med ett företag, iförsig är väll en enskildfirma billigare men ett aktiebolag har ju en del fördelar vad jag vet. Men är det fortfarande så att man måste vara fler än två, tre st för att få starta upp ett aktiebolag? För så är det väll i sverige? PS. Det finns inget liknande Handelsbolag, Enskildfirma osv i England och en tjänst liknande denna för det? Mvh, Viper |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Tittat en del på deras men det verkar nästan BÄTTRE att gå direkt till registret.
abdirekt ger dig INGET extra tycket jag efter diskussion med dem. Det jag letar efter nu är "mailbox" service i England. Samt e.v revisor där.. Sen bankkonto behöver man. Då är det ju OK om man har kortbetalningar och för direkt dit såväl som använder Postgirot (tror jag det var) tjänsten med utlandsdirektbetalning. My 2 Cents! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Bompaholm, menar du det engelska registret? Hittade du något bra sen?
Någon som har koll på om det är tillåtet att driva engelskt ltd från Sverige för svenska myndigheter? |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|