Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Jobbig besökare

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-03-17, 23:30 #11
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
Om det finns en möjlighet att få reda på vem personerna är rent fysiskt så är det bästa att kunna ta upp en dialog med dem. Inga hot eller arga ord, utan lungt och stilla. Förkara att ni kanske blir tvungna att stänga ert forum eftersom ni måste följa lagar bla. bla. bla.

Det är en metod som har funkat bra för mig en gång i tiden då jag var ansvarig för ett Klotterplank. Lyckades spåra alla "sabotörer" på ett eller annat sätt och tog kontakt med dem personligen.

Efter det var det många av dem som ringde mig och vill ha råd i olika frågor. Värlen är ju inte bara svart eller vit.

Men om inte detta funkar kanske det går att göra någon stilannalys av hur personerna skriver. Upprepas vissa fraser t.ex. som är unik för dem. Det går kanske att ananysera deras inlägg och helt enklelt identifiera dem. När det är gjort så går det att lägga ut någon felrapportssida, så att de tror att något blev fel på sidan eller något liknande. Eller varför inte låta dem få en annan CSS-mall som gör sidan konstig.
guran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-23, 19:04 #12
Arguspunktnu Arguspunktnu är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2005
Arguspunktnu Arguspunktnu är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2005
Jag skulle rösta för ett inloggningssystem. Det krävs lite tid för att skapa ny användare men har man väl gjort det så krävs det inte mycket mer av användarna. Så är det bara att radera användare som inte följer reglerna. Hjälper inte detta så kan man väl alltid skapa ett inloggningssystem där man kräver personnummer och tydligt skriver att uppgifterna aldrig kommer att användas för någonting annat än att undvika missbruk.
Arguspunktnu är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:11.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017