FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vilken är den bästa tjänst för bannerbyten då man vill kunna leta i kategorier efter önskad banner man kan byta mot?
Det borde finnas tycker jag om man vill få trafik från en viss kategori av webbsajter. Jag var inne på bannerbyte.se men där verkar det som att man bara kan välja en banner som byter mellan användare. Jag vill kunna lägga in olika kategorier på olika sidor. /Andla |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Har inte hittat ett enda ännu.
Om det inte finns ett sådant varför är det så. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Min erfarenhet är att det är inte värt att lägga tid på bannerbyten. Dom ger ingenting. Banners har en klick-ratio på ca 0.1-0.2%. Oftast har du en ratio i bannerbytet på 1:2 vilket innebär att om du visar 1000 banners får du dina visade 500 gånger. En CTR på 0.1-0.2% innebär max 1 besökare. Löjligt. Grejjen är den med bannerbyten är att man oftast inte får nån bonus om nån klickar på en banner på din sida vilket gör att dom flesta har bannern lägst ner, gömd, eller fuskar. Hade dom haft bannern för att tjäna pengar så hade dom exponerat den överst, men som sagt i bannerbyten hamnar den oftast längst ner.
Bättre köpa trafik på google. Från 35 öre/klick får du väldigt bra och riktad trafik. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tack för ditt inlägg.
Jag skrev ett långt svar men glömde att logga in innan. Gissa om meddelandet försvann. %¤#"&#! Varför löser man inte problemet med topplistor. Dom sköter ju sig själva med att prioritera dom som har mycket trafik. Lägger man bannern långt ner så får man skylla sig själv. Så fungerar topplistor (jag älskar dom). Grejen var att jag ville slippa vänta på att folk kommer till mina topplistor och skriver in sig. Tänkte att om det fanns ett nätverk med bannerbytare så skulle det vara skönt att bara plocka några och stoppa in i topplistan. Funderar på att bygga en webbsajt med en asp.net tjänst för detta men jag frågar det i en egen tråd så att så många som möjligt kan få svara om det är bra eller dåligt. Det är ju inte rolig om man bygger en först utan att höra sig för om det är önskvärt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Dags att starta Antitoppslistan??
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Minsta amerikanska CPC är 5 cent, vilket är cirka 35 öre.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|