FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har snubblat på en hemsida som bygger helt och hållet på Flash. För att kunna få texter på sidan att bli indexerade har sidan tydligen lagt texterna i bilderna inom "<!-- -->". Eftersom företaget i fråga arbetar med produktion av hemsidor, så kan jag bara gissa att denna teknik skulle kunna sprida sig.
Min undran är om denna teknik kan anses godtagbar? Själv tycker jag inte det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kan inte google läsa flash filer alls? Har för mig att dom kan det..
Flashig sida: http://www.goportfolio.com/index.html |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Texten lägger Flash in åt dig om du generar HTML kod för flash-filmen via Flash (CTRL+F12 knappen tror jag det är)
den skriver även ut länkar som används i flashfilmen via getURL kommandot |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Kommentarer av alla de slag är avsedda att kommentera koden i htmlresultatet, därför finns det inget värde att indexera denna text av sökmotorerna (kommentarerna i sig har ju inget med innehållet på sidan att göra)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Men av någon anledning så har Google med den kommenterade koden i det generiska sökresultatet.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag tycker att det är en brist hos Google och dom andra sökmotorerna. Helt enkelt innehåll som dom inte klarar av att indexera på grund av formatet. Eftersom själva programmet skapar kommentering-koden, tycker jag det är helt ok att behålla. Texten finns ju inte där för att luras på något sätt utan för att flash-dokumentet verkligen innehåller just den texten.
Men givetvis är det en nackdel jämfört med vanliga html-dokument att inte kunna specificera titlar, etc. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
jag har ett par flahsfiler på en server utan en index-sida och google har hittat dom inkl alla texter som ingår i själva filen. Har bara länkat till filen nån gång med en direkt länk.
Det verkar som om Google läser av texterna i filen på något sätt... |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|