FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
//Björn |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Åfan, där ser man.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
En liten parentes bara. Sedan var det någon som skrev att kronofogden inte glömmer. Nej, det gör dom inte, men ett ärende ligger bara hos fogden i 12 månader, sedan måste borgenären lämna in en ny begäran om utmätning - ifall den inte kommit igång alltså. Har den väl kommit igång löper den tills den är färdigbetald. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det går att begära bevakning av ett ärende hos Kronofogden. Dock så kostar det. Det gäller således att ställa kostnaden i relation till om det verkligen kommer att få skulden reglerad. Tänk på att alla kostnader är något som den skyldige även får betala.
En annan sak är att eventuella räntor som löper på en skuld oftast är något man får avstå från, dvs. skulden utan räta kan gå att få efter lång tids krav. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Medlem
|
En gång fick jag en räkning från en morgontidning, jag skulle betala en 30-dagars prenumeration jag haft -- fyra år tidigare. Jag tyckte det var så bisarrt att jag inte ens brydde mig om att svara.
Det var första och sista gången jag hörde nåt från dom och det var 10 år sen. Är det inte förresten så att om en skuld preskriberas efter tre år, så har man fortfarande kvar skulden hos företaget även om dom inte har rätt att kräva tillbaks pengarna? Så om jag vill göra affärer med dom igen så får jag först betala den gamla preskriberade skulden? Det låter ju rätt logiskt. / Robban |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|