FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
I vilken form bör man välja sitt domännamn efter? Låt mig förklara.
bil.se, bilar.se eller bilen.se? lampa.se, lampor.se eller lampan.se? Förvisso är den första formen alltid kortast, men om en besökare besöker både domänerna, vilken tror ni den kommer att försöka skriva in vid nästa besök, oberoende på innehåll? //Joel :blink: |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
När jag söker efter något så tror jag att jag skriver bilar eller lampor. Men det är jag, finns säkert andra som gör på ett annats sätt.
/Daniel |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Helt beroende på produkten.
I dina fall skulle jag säga singular och obestämd form baserat på troliga sökmönster på google. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Om du nu har en super-bra ide angående en ide, tex bakgrundsbilder.
Så reggar du väl. bakgrundsbild.se bakgrundsbilder.se bakgrundsbilderna.se? Ta det som finns helt enkelt. Det kostar inte många slantar att hogga lite domäner. Spara wwwbakgrundsbild.se åt mig bara. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
På google tror jag inte att domännamnet spelar så stor roll, dock verkar domännamnet spela större roll på MSN´s sökmotor. Jag är inte kvalificerad nog att göra en bedömníng som denna men jag tror att MSN kommer dominera framöver. Med tanke på hur stort nätverk Microsoft har.
Ingen kan konkurrera där. Men kanske har vi medlemmar på WN en chans... united we stand! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Eftersom grazzy tog upp exemplet med bakgrundsbilder.se kan jag som ägare till just domänen bakgrundsbilder.se säga att jag kan inte minnas att jag sett nån söka på "bakgrundsbild" eller "bakgrundsbilderna" i loggfilerna trots att både dom orden förekommer på sidan. "Bakgrundsbilder" får jag mycket trafik på från google, msn, m.fl.
Men det beror väl lite på vad det är för ord man ska regga. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Varför välja? Finns ingen anledning till att avstå från de andra eftersom de då förr eller senare kommer registrereras av en möjlig konkurrent.
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag är mest nyfiken på mitt domän Knappar.nu, där en stor konkurrent länge varit aktiv under knapp.nu, om huruvida min domän är bättre eller sämre än hans och vem som får flest typins?
/Joel |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Jag kan tänka mig att ca 0.000001 personer om dagen gör en typein på knapp.nu eller knappar.nu.
Det är min professionella åsikt i frågan. Du kan få trafik på tre (fyra) sätt. Sökmotorer. Länkar från andra sidor. Folk som skriver in din address direkt från minnet ELLER via ett bokmärke. Menar du nu på fullt allvar att den "fjärde" kategorin, "typeins", dvs när någon på MÅFÅ skriver in "Knapp.nu" eller "knappar.nu" skulle utgöra en stor roll i din kundkrets? Analsex.com - ja. Knappar.nu - nej. Kan vi inte lägga ner den här diskussionen gång för alla nu.. tom maccke verkar ju ha gett sig ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Så min fråga är fortfarande (om du grazzy inte har något svar så behöver du inte svara): Är Knappar.nu en bättre domän än Knapp.nu, eller kommer våra framtida kunder knappa in knapp.nu när de tidigare varit hos oss och handlat? //Joel |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|