Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Marknadsföring

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2003-10-28, 14:29 #1
melin melin är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2003
Har WN som tidsfördriv

Det verkar som om det är en ny trend på ingång på WN - att göra reklam för sig själv och/eller sitt företag..

Min uppfattning av WN är inte att det ska vara en raggningsportal för jobb utan ett ställe där man ska knyta bra kontakter och kunna få experthjälp inom en hel del områden (experthjälp i den mening att an får hjälp av personer som har egen erfarenhet)

men jag kanske har fel?

*trött o sitter o gnäller*
melin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-10-28, 14:38 #2
Yohan Yohan är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2003
Yohan Yohan är inte uppkopplad
Medlem

Håller med dig, Jag är iof ganska ny här, men det verkar som det droppar in folk som skriver massa skit hela tiden...
Yohan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-10-28, 14:40 #3
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: May 2003
Administratör
Thomass avatar

Citat:
Originally posted by melin@Oct 28 2003, 12:29
... reklam för sig själv och/eller sitt företag ...

... Min uppfattning av WN är ... ett ställe där man ska knyta bra kontakter och kunna få experthjälp inom en hel del områden ...
Humn, jag ser inte skillnaden mellan det du vill och inte vill.

Att göra reklam för sig själv/företag är ju metoden man använder för att knyta nya kontakter.

Undra vad du hade sagt om du sett de 20 tal inlägg jag raderat sedan i måndags förmiddag, och jag är bara en av tre som kan radera postningar.

Däremot kan jag hålla med om att standarden har sjunkt, mottot att man inte skall posta om man inte har nåt bra att säga följs inte av alla.

Får se vad vi skall göra åt det, men jag tog upp det med berörda parter igår.

WN
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-10-28, 14:48 #4
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

Jag syftar väl egentligen mest på de två jag såg nu senast "designjobb sökes" och "vi söker domännamn"

ok att dom vill ha in jobb och så samt att möjligheten att sälja domännamn via "annons" är ju helt ok...

men vill man göra reklam för sig kan man ju faktiskt kolla om man kan köpa annonsplats
På min sida emelin (erotisk) är folk väldigt pigga på att göra reklam i vår gästbok/shoutbox och det är jag strikt emot - vill man göra reklam på en sida ska man köpa reklamplats!

Ni har ju inga annonsplatser på WN och jag har ju inte fått någon räkning från er så min uppfattning är att ni inte tjänar ett öre på det..
Oläst 2003-10-28, 15:07 #5
Thomass avatar
Administratör

Administratör
Thomass avatar

Citat:
Jag syftar väl egentligen mest på de två jag såg nu senast "designjobb sökes" och "vi söker domännamn"
Jepp jag reagerade oxå på "vi söker domännamn" inlägget, där tog jag bort länken till sidan det handlade om plus, bytte namn på user'n från xxxxxxxxx.com till xxxxxxxxxx

Citat:
ok att dom vill ha in jobb och så samt att möjligheten att sälja domännamn via "annons" är ju helt ok...
Nån form av annonssystem kommer att komma, men än så länge känns det inte som det skulle ge intäkter som är nåt att tala om, därmed har jag/vi inte lagt nån prio på det. Den dagen vi kan erbjuda bra annonser som är intressanta för besökaren så kommer vi ha annonser.

Citat:
men vill man göra reklam för sig kan man ju faktiskt kolla om man kan köpa annonsplats
På min sida emelin (erotisk) är folk väldigt pigga på att göra reklam i vår gästbok/shoutbox och det är jag strikt emot - vill man göra reklam på en sida ska man köpa reklamplats!
Hänvisar till ovanstående.

Citat:
Ni har ju inga annonsplatser på WN och jag har ju inte fått någon räkning från er så min uppfattning är att ni inte tjänar ett öre på det.
Indirekt har många tjänat på sidan, det kan jag säga med säkerhet. Däremot skapar den inga direkta annonsintäkter och det hade jag räknat med initialt, tanken var inte att tjäna pengar på annonsintäkter, utan utveckla befitliga siter så dom ger mer med den kunskap man skaffar sig här.

WN
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-10-28, 16:05 #6
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

Mm.. jag gillar ert forum starkt och jag skulle gladeligen betala en medlemsavgift för det då jag vet vilken nytta jag har av det
Oläst 2003-10-28, 16:13 #7
efa efa är inte uppkopplad
Flitig postare

efa efa är inte uppkopplad
Flitig postare

Även om jag själv förmodligen skulle betala en eventuell medlemsavgift, så vet jag inte om det är så smart... det borde bli svårt att få nya medlemmar och då stannar nog forumet av rätt så snabbt.

Jag har inte varit här så länge, men jag tycker att det fungerar bra. Visste inte att ni admin tar bort så många inlägg, men är tacksam för det!

Edit: Däremot kanske det är dags att ställa om klockan till vintertid...
efa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-10-28, 16:17 #8
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

heh - tänkte inte på att jag behöver fixa det på forumet också..

nej jag sa inte att man ska införa det - men att det är värt det (att betala för) - för visst skrämmer det bort en massa personer..
Oläst 2003-10-28, 20:17 #9
Jens Jens är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Jens Jens är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Citat:
Originally posted by efa@Oct 28 2003, 14:13
Edit: Däremot kanske det är dags att ställa om klockan till vintertid...
Fixat. För er som nu ligger en timme bakåt i tiden går ni till "Min Kontrollpanel" -> "Foruminställningar" och kryssar i rutan "Sommar/Vintertid".
Jens är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:45.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017