FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag skall göra ett reklamutskick på 500 st. Vid sådana låga volymer så blir tryckjobbet relativt dyrt. Jag undrar om någon har erfarenhet av att skriva ut reklamblad med blanka papper på en laserskrivare (färg). Hade tänkt någon laserskrivare som ligger mellan 1000-2000. HP har bland annat två stycken som skall vara bra.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag sitter med en Minolta som kostade 4 000-5 000 kr för något år sedan och den ger riktigt bra utskrifter. Jag provkörde igår på fotopapper 120 gr från HP som blev riktigt bra.
De HP färglasrar jag haft att göra med har varit bra; men det var rätt länge sedan å andra sidan har de förmodligen inte blivit sämre sen dess.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har också tänkt i samma banor en gång att det är dyrt med tryckeri ibland.
Men det är tyvärr inte säkert att det blir billigare med en färglaserskrivare då toner till dessa inte är så billiga! Har du mycket färg på ditt reklamblad så tror jag att det kan bli lika dyrt om inte billigare att trycka detta på ett tryckeri. Om inte annat ser det nog proffsigare ut! Bara ett litet tips! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Å andra sidan, om det går jämt upp och har ungefär samma kvalitet så har du ju skivaren kvar när du är klar (om du väljer att köpa skivare).
Nästa gång du ska göra reklamutskick så blir det jätte billigt! Sitter med samma dilemma och kommit fram till att köpa en skivare för ca 5000kr |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Det är sant!
Vet man med sig att det kommer ske flera gånger så kan man tjäna på att skriva ut det själv. Men tycker dock fortfarande att det då är bättre att köpa en dyrare och bättre skrivare på en gång! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
![]() Hur dyr? tror du inte att man kommer ganska långt på 5000 (ex.moms) ? eller syftar du på Klorinsky inlägg? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag köpte mig en HP LaserJet 2550 för detta ändamål, betalade omkring 3000 för skrivaren och ca en tusenlapp för en arkmatare samt pappersmagasin. Fördelen med HP var att toner m.m. som följde med vid leverans var fulla och inte demoexemplar (typ halvfulla eller så som vissa andra märken har.)
Det jag främst skrivit ut är en faktabroschyr som jag använder i reklamsyfte, förbrukningen som står i specarna gäller för 5% täckning av vardera färg har jag för mig. Men statusprogrammet för skrivaren uppdaterar sig själv med medelförbrukningen så det är ganska lätt att se om man får ekonomi i utskrifterna eller ej. Jag ligger för närvarande på 16% täckning av vardera färg men det blir ändå billigare än att köpa omkring tusen exemplar av foldern plus att jag printar de jag behöver för stunden. (Blir ju lätt att uppdatera längs vägen eller koppla utskrifterna med personlig prägel också) Skriver ut på 160 grams papper som är ganska blankt, ser enligt mig helt ok ut. En nackdel med skrivaren om någon blir sugen på den, man får inte med något pappersfack (arkmatare) utan man tvingas mata manuellt eller köpa det som tillbehör, bra att tänka på direkt. Annars har jag inga negativa erfarenheter. EDIT: Går även utmärkt att skriva ut kuvert upp till C4 eller vad de nu heter för A4 papper så slipper jag göra etiketter till utskicken. /Anders Holgersson |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|