FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hej
search.msn föreslår följande: Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag tror inte det har ngn som helst negativ betydelse. Bara possitiv inverkan. Du styr ju själv vad G INTE ska indexera.
Genom att ha en robots så gör man det bara enklare för sökmotorn, går fortare att gå igenom sajten då. Hoppas det var svaret på din fråga. Detta är min egna erfarenhet och kunskap om dessa robots.txt-filer /Jonas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Tack, men hängde nog inte riktigt med i svaret...
Jag brukar inte ha robot.txt filer på mina sidor alls. Tänkte bara undvika felstatistik genom att peta upp en helt blank utan något som helst innehåll. Ingen styrning av vad som skall visas eller inte. Går det fortfarande snabbare för en sökmotor att springa igenom om filen är helt tom. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Nu hänger jag inte med riktigt vad du menar.....
Speca lite tydligare..... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Administratör
|
Det dom menar är att error_log slipper bli full med massa ...
Kod:
[Mon Feb 14 22:43:36 2005] [error] [client 66.85.xxx.xxx] File does not exist: /home/site/public_html/robots.txt [Mon Feb 14 22:43:37 2005] [error] [client 66.85.xxx.xxx] File does not exist: /home/site/public_html/robots.txt [Mon Feb 14 22:43:38 2005] [error] [client 66.85.xxx.xxx] File does not exist: /home/site/public_html/robots.txt Thomas
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Då är vi två stycken som inte förstår vad den andra menar, hm.. kan bli en intressant tråd det här om bara du och jag fortsätter
![]() Citat:
Eftersom jag slänger upp en helt tom robot.txt-fil så styr jag ju inte via den vad G inte skall indexera. Det kan jag göra på annat sätt i metataggen. Fast det kanske var det du menade? Edit: Tack Thomas. Jag har fått mitt svar. Då gäller det väl samma med favicon.ico dvs jag slänger upp en tom fil där med för att slippa felloggar? Skall nog speca mina frågor bättre :blink: |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tror vi rett ut allt sammans nu......... :-)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Ser ut som det, tackar för snabba svar.
Tomma robot.txt är på väg upp nu... Faviconen kan jag faktiskt prova själv hur det ser ut. Men det är kanske dags att fixa en när avsaknanden av en sådan stör mig i felloggarna. Edit: Förtydligade lite bara |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|