FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Söker register över Sveriges bostadsrättsföreningar. Hittade ett företag, men 46000,- är mycket mer än jag hade trott att det skulle kosta. Vet någon kanske något att sätt att få tag på informationen?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
/Janne |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag skulle prova med Bolagsverket. De har register över alla bostadsrättsföreningar. Det kostar förmodligen men säkert mindre än 46.000 kr.
Jag hittade följande prisuppgift från deras hemsida. Det tillkommmer moms på priserna nedan Registeruppgift Pris SEK Urvalslista från näringslivsregistret. Upp till 100 objekt. 290 kr Registeruppgifter, därpå följande påbörjat hundratal. 210 kr Uppgifter på etiketter, tilläggsavgift per styck. 0,20 kr Uppgifter på cd-skiva, tilläggsavgift. 500 kr Utdrag ur näringsförbudsregistret, lista. 240 kr |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
Tack för era svar!
Citat:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hmmm, begära ut uppgifterna från kommunerna enligt offentlighetsprincipen då?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Hade förmodligen fel angående antalet. Det skall finnas ca. 22000 föreningar i Sverige. Då skulle kosntaden hos bolagsverket uppgå till lika mycket som det företaget vill ha för sin CD-skiva.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Gjorde en snabb sökning och hittade denna, kanske inte exakt vad du letar efter men ett steg på vägen kanske? Alldeles gratis också. *http://katalogen.sunet.se/kat/societ...#39;_societies
Mvh /Stefan |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Tack. Runt 300 kan man få fram på vanliga söksidor som hitta.se mm., men 300 av 22000 är som en droppe i havet. Vi får se om jag hittar något företag som kanske säljer register billigare. Tror knappast det, så det är ju synd. Tänkte ha dessa register till nytt projekt (brf.se), men det verkar gå åt .......
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag förstår. Skulle också vara tveksam till de kostnader som nämnts tidigare i tråden. Ett förslag: Eftersom du äger domänen brf.se... Lägg upp ett fritt forum (phpBB2) eller liknande under brf.se med målgruppen svenska bostadsrättsföreningar. Kostar ingenting mer än lite tid, marknadsföring och webbhotellet. Min erfarenhet är att forum är ett lysande sätt att bygga kontaktnät, sedan kan du bygga sidan parallellt med forumet i takt med att kontaktnätet växer samtidigt som du har en god dialog med dina framtida kunder på forumet.
Skulle saker och ting inte gå som planerat i slutändan så har du i alla fall ett forum som förhoppningsvis är välbesökt av bostadsrättsföreningar samt dess medlemmar. Bara ett förlag som sagt. Ingenting är enklare än att ge andra råd. ![]() Mvh /Stefan |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
|
Ja, det får bli något åt detta håll från början. Var bara så inställd på databsen över alla föreningar, men det är förståeligt att inget är gratis här i världen. Trodde dock att det skulle vara billigare än dessa summor.
Tack för tipsen alla! |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|