FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag håller på att lägga upp domännamn till försäljning på en egen sida. Målet är att på ett enkelt sätt presentera min domänportfolio via sökmotorerna.
Jag har lagt upp sidan tillfälligt på spray: http://medlem.spray.se/stefanmyren/ Just nu ligger bara index samt a-c och d-f uppe. Resten kommer så småningom när det är klart. Kommer att lägga upp den på ett webbhotell så snart den är klar. Har inte korrekturläst allt och inte heller stegat igenom koden 100% så det kan mycket väl hända att jag missat någon liten (eller stor) detalj. Yep, sidan har inga bilder, och inget "bling-bling". Bara tråkig text. Precis som det ska vara. ![]() Vill främst ha åsikter om användarvänlighet och layout, men givetvis tas alla åsikter emot tacksamt i denna tråd. Så... Fram med skjutjärnen! Mvh /Stefan |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Två snabba kommentarer:
1. För stor text, eller har jag kanske råkat slagit på 600x480 i skärmegenskaperna? 2. Jobbigt med den vertikala scrollen så långt in på sidan. Även om jag har scrollhjul känns det konstigt. I och för sig kan det vara bra för de som inte har scrollhjul och av misstag klickar på reklamen till höger. ![]() Annars ser det bra ut och sidan fyller sin funktion tycker jag. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
det är inte automatiskt användarvänligt bara för att sidan ser trist ut...
användarvänlighet är när den talat rätt, men även när den talar till rätt (användare)... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Thank you boys for your feedback!
Skrollen försvinner helt när sidan ligger på ett riktigt webbhotell. Det är Spray:s små reklamkupper och script som läggs in. Ingenting som finns i den skarpa versionen m.a.o. Teckensnitten är angivna i %. Kanske du hade högsta storleken inställd? Om inte... ska titta på detta. Björn: Förstod inte riktigt, var det ett filosofiskt högskoleuttalande? Kanske ett djungelordspråk? ![]() Keep them coming... Mvh /Stefan Edit: Gammal och glömsk, missade en del. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||