FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Nykomling
|
Google har precis registrerat min nya sajt. Fast jag har noll i pagerank... Jag har en del ingående länkar, så jag tycker att pagerank borde vara något högre än noll. Tar det ett tag innan Google bestämmer sig eller kommer pagerank samtidigt som registreringen?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
PR uppdateras inte samtidigt som Google indexerar din sajt, utan det tar ett tag innna du märker ngt på PR på sajten.
Har för mig att Google uppdaterade sin PR för ngn månad sedan, i vilka intervaller dom gör det vet jag ej. Men, det är säker ngn annan här som har bättre koll på detta än jag. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Validating
|
När det sker är det ingen som vet
![]() Men det är helt rätt att Google arbetar i etapper. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag håller med föregående talare men vill tillägga att du inte behöver bry dig så mycket om detta i optimerings syfte. Fokusera din sida på bra innehåll och länka sidorna till varandra s[ kommer PR automatisk. Efter PR 4 så blir det svårare att själv påverka din PR. Sök på "page rank theory" så får du mer kött på benen.
Om du är nyfiken på din PR så kan du ta reda på den genom att köra sidan i en PR simulator (kvalificerade gissningar på algoritmens uppbyggnad). Jag har ett par stycken gratis verktyg på min seo resurs sida (då fick jag det sagt ![]() Här kommer du finna om du verkligen har 0 eller inte. Har du 0 på din index sida bör du ser över dina interna länkar. Niclas |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|