FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej på er!
Är lite nyfiken på hur det går för er med domänförsäljning, det listas otroligt många här på WN, men säljs dom? Vore även kul att höra lite vad det är för domäner som genererar pengar, SE, COM etc. Kanske även vilka kategorier det rör sig om, och om dom sälja via WN, Sedo eller liknande. //Kaj |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
kommer säljas. WN är ett bra forum för att syssla med domänförsäljning enligt mig. Men det beror ju självklart också på, jag tror att om du vill få ut maximalt värde för varje domän då ska du vara med på sedo, missdomain och sitta å posta på forum som detta. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Eftersom jag är obotligt ärlig så...
![]() Har inte sålt ett enda namn! Har i.o.f.s. bara pysslat med domänköp/sälj i nästan 3 månader så jag har inte skaffat mig tillräcklig kunskap och rätt kanaler/namn/marknadsföring ännu. Är uppe i drygt 100 namn i skrivandets stund. Som jag ser på domänhandeln hittills: En massa hype och buzzwords. Alla anser att just deras namn är bäst och värda mest pengar, och alla andras namn är värdelösa. Det handlar mycket om att belysa sina egna namns förträfflighet och att kritisera andras namn. Så är tongången på de amerikanska domänforum jag har gästat hittills i alla fall. Mycket "dammsugarförsäljarsnack" och missunnsamhet m.a.o. Marknadsföring och att synas på nätet är viktigt, det har jag förstått att det gäller även med domänförsäljning. Om inte kunden vet att namnet finns så vet han heller inte om sitt behov kan man säga. De flesta drömmer om "den stora affären" (inklusive undertecknad) men de som klarar sig bäst verkar vara de som ofta säljer domännamn för småsummor. Var och en är salig på sin tro som bekant, det gäller kanske domännamnsförsäljning mer än något annat. Som du förstår är jag inte rätt man att uttala mig om domänförsäljningskanaler med mitt nuvarande resultat. Sedo är klart störst i alla fall, och med deras parkeringstjänst finns det en viss chans att tjäna några kronor. Det är inga miljonbelopp. (Räcker till ett paket cigg varje månad ungefär) ![]() Ett fåtal blir rika, ett antal tjänar lagom men de flesta får sitta på läktaren. Ja, ungefär så ser mitt korta studiebesök ut inom domänhandel hittills. Andra har säkert andra erfarenheter. Mvh /Stefan |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
intressant att höra... Själv tycker jag att domänförsäljning liknar lite av ett lotteri. Man köper på sig mängder och hoppas att någon av dem ska bli mycket värd.
Hm.. lotteri är kanske fel ord... Poker snarare... För det krävs ju en del "skiklighet" att komma på de bra namnen... Själv sitter jag med en minimal "portfölj" enligt principen "om jag får ett bra pris så, annars gör jag något själv av sajten", således har jag idéer om alla sajter i min protfölj... ... som jag nu passar på att lista (för att komma off-topic)... poesi.org poesi.se formula1.se f1manager.se bug.se robots.se Money talks... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Gick ganska bra för mig islutet av förra året, hade min största försäljning : låg €XXXX .. iår har det blivit ett par mindre..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Visst har man lyckats sälja en del bra svenska domännamn, vad sägs om:
hitta.se kort.se kontokort.se kreditkort.se cupido.se Övriga .se-domännamn har gått för under 10.000 kr och är nog kanske inte värda att nämna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
VIP
|
flippar och satsar mest på .com och den internationella marknaden
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vi får inte glömma dom som köper ett 100-tal namn å sen får betala för dem varje år också och kanske får nån såld för någon/några tusen lappar. hehe. Men men, alla slösar vi ju pengar på olika saker
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() |