FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Flyttade för några veckor sedan til nytt kontor, på bottenvåningen. Trots bastanta galler för fönstren hade vi i natt vårt första inbrottsförsök, man slog in rutan och försökte såga upp gallret.
GAH! För helvete, varför. Ny ruta, tid att göra polisanmälan, uppstädning och en del mindre grejor stulna. Mindre och mindre, vafan.... jävla idioter! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Ja sådant är jobbigt som fan.
Jag har dock bara råkat ut för bilinbrott men jag kan ju tänka mig att detta är många gånger värre. men du ska vara glad att dom inte tog några större grejer från er. Sätt upp någon övervakningskamera med för det skulle ju säkert vara kul för er om ni kan se dom nere i erat kontor sen någon dag. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
så snor dom kameran me?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Några tips:
Låt inget som är lätt att ta vara kvar på kontoret såsom bärbara datorer & TFT skärmar osv.. dom väger inte spec. och mycket lätt att sälja.. Sätt upp gardiner eller något liknande för att inte tjuven ska kunna se sitt byte.. En tjuv vet oftast vad han är ute efter.. Ser han det så är det bara ännu en anledning att bryta sig in.. Man kan alltid lämna någon sorts belysning & radio på trots att det stiger lite när elräkningen kommer men det uppfattas som om kontoret är bemanad.. Att märka utrustningen gör den svårsåld.. edit: vet att man inte skall behöva göra det, men vi lever i ett sådant samhälle.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
gräs är grönt...
ordentliga larm.. som väsnas som f**n Jobbade på ett IT-cafe ett tag som fick 2 inbrott.. dom stal monterexemplar av skärmar (fullt funktionsdugliga) varje gång.. Sen riggades kamera etc och eftersom skyltfönstret var upplyst så syntes dom ordentligt när dom var inne i fönstret men ingenting utanför (spegeleffekten av mörkt vs ljust) Oftast är de där killarna inte maskerade och har man 2-3 kameror riggade så får man iaf några bra bilder på dom det fick vi ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Visst är det surt som f-n att få inbrott. Mina hyresvärdar har godisbutik och de har haft inbrott två gånger. Det vart inte mycket stulet, mest krossat glas å sånt. Man undrar ju om inte folk har nåt vettigare för sig.
Det kan vara en lite risk också med att ha bevakningskameror uppsatta. Jag känner några killar som fick inbrott i sitt garage och klubbhus. De hade kameror uppsatta. Antagligen upptäckte ligisterna kamerorna efter sitt brott och då försökte de förstöra eventuella bevis genom att tutta eld på hela rasket. Klubbhuset brann ner till grunden, garaget klarade sig. Tyvärr var det inga kameror som spelade in. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
2. Man kan väl visst ta kameran? Hade jag vart inbrottstjuv samt var maskerad så hade jag inte tvekat på att ta kameran om den inte satt som berget ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Gah, upptäckte nu ikväll att vi har fått TRE stora REPOR i en platt skärm som stod i rummet. Fortfarande är skadorna mindre än självrisken, så fan också, är det någon som har någon idé om hur man kan få bort dem?
Till mobildisplayer finns det "displaypolish" som man kan använda, någon som vet något om det? |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|