FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Har fått rådet av ett antal bekanta att köra Windows Server 2003 på min utvecklingsdator, eftersom XP Professional ställde till med ett helvete. Undrar bara om det finns någon som kör detta och har några kommentarer kring detta? Har varit lite fundersam eftersom det just är en server, även om de säger att vanliga programvaror funderar.
Behöver förutom mina vanliga applikationer köra MySQL 4.1 och diverse komponenter för ASP, det bör la gå? Vill bara vara säker innan jag investerar i något nytt... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
win2003 är byggt för att köras som server.. då bl.a. webserver..
då är väl det logiska att ASP komponenter fungerar.. samt att mySQL funkar.. annars vore det ett mycket dåligt OS för att köra webserver på Vi kör det på våra servrar och det funkar utmärkt |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Var XP Pro inte skulle fungera om 2003 server fungerar låter mer mystiskt. 2003 server bör fungera utmärkt att använda som utvecklingsmaskin, dock är det ju en högre licenskostnad.
![]() Glöm inte att ändra så att den är optimerad för applikationer istället för nätverk. Ger en viss förbättring om man programmerar på den eller kör sql. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
syftar mer på kombinationen, vanliga desktopprogram vs. serverprogramvaror
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har kört det sen det kom ut ungefär. Och det funkar att spela och allt precis som XP typ. Men du måste tänka på att ställa upp maskinvaruaccelerationen samt aktivera direct x och aktivera ljudet. Annars är det inget speciellt som skiljer. Allt är ju avstängt ifrån början. iis, dhcp, dns osv. Det ska ju även vara 110% snabbare filhantering i win 2003 än xp så du kanske märker att det går lite snabbare. Alla program som funkar i XP bör också funka i win 2003. Kanske inte Norton Ghost då det finns en spärr. Då måste du köra Enterprise verisionerna. Drivrutiner funkar lika bra. Bara köra med XP drivers.
Är det något mer du undrar över så är det bara fråga. / Tommy |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Det om att man måste aktivera DirectX.
Kör sen skriv dxdiag och sen bildskärm sen aktivera allt som står där. Nackdelarna är väl att man måste skriva en anledning varje gång man stänger av datorn. Sen att det borde vara lite mer allvarliga virus man kan drabbas för om man inte har en väluppdaterad server. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
![]() Hjälpte jag dig bra? För er andra som är intresserade av Windows 2003 som en Workstation så kan ni också gå till länken. ![]() Mvh, Viper |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
- HMN |
|||