FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Precis som i verkligheten så startar företag butiker, som sedan går bra eller dåligt.
Jag minns speciellt två webbsidor som kommit och gott, men gjort intryck på mig. Everyday.com (bra domänanamn or what?) - På sin tid passagens stora konkurrent som erbjud allt från horoskop till webbmail. Numera Tele2's redirect. Dobedo.com - Sure att lunarstorm var först. Ingen som minns Dobedo? Sveriges dåvarande coolaste community ;P En av killarna i Highchaparal på 5an var med och ägde dobedo ![]() Nån mer sajt ni minns, som är värd en tyst minut - eller två? ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
BO.COM!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Sätt deras skylt i Lund, så visst har dom funnits ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Edit: 2 miljarder låter för mycket. Jag blev plötsligt skeptisk till mitt minne. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Sökmotorerna. Vilken som varit den "rätta" har verkligen varierat med tiden.
Innan jag började googla använde jag alltid alltheweb.com, den var snabb och bra. Innan dess var det förstås Altavista. Kul ämne, vore kul att gräva mer i någon av kategorierna och försöka förstå vad som gjorde att en site slutade vara populär. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Finns ju hur många somhelst, ett par stora svenska siter som inte är nämnda än som jag kommer på direkt är:
toga.com sportus.se boxman.se bluemarx.se letsbuyit.se sumo.se pegit.se ullared2.se ingo.se leknet.se bidlet.se eannons.se paletten.se Dressmart.com lappower.se //Björn |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
jag minns en sms sida.. tror det var den första.. en engelsk sida (dvs den var på engelska - vilket land den var ifrån låter jag vara osagt)
man kunde gratis skicka SMS till i stort sett vem som helst i hela världen utan reklam etc etc.. men den dog då sidan blev poppis och operatörerna drog sig ur pga för stora kostnader.. minns inte adress eller namn dock.. www.sms nåt :huh: |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||