FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Det bästa med den är hastigheten. Den har blivit utrustad med Canon's nya processor och har därför enastående hastihet. Finns inte så mycket väntande när man trycker på alla knappar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Medlem
|
Tack för alla svar!
Lutar dock ändå åt A95:an. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
|
Citat:
![]() Uttalandet jag gjort kommer från egen erfaranhet. Har haft digitalkamera sedan 1997. Har även jobbat i butik som sålt digitalkameror och sett folk komma in och köpa kameror med 4-5 MP för att sedan fotta i 640x480 för att slippa så stora bilder. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har tre digitala kameror här hemma och när det gäller kompaktkameror så tycker jag att Fuji S5000 (tror att den är uppgraderad till S5500 nu).
Olympus C-765 är även den helt okej, har fördelen att du får med laddningsbart LI-ion till denna. Båda dessa har 10x optisk zoom och det är ju alltid trevligt. Kör även på en caon Eos 300d men det är ju lite andra pengar vi talar om då.. kan dock rekomendera om ditt fotointresse tar fart ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Medlem
|
Fotar väldigt mycket och har gjort det under en lång tid.
Nu använder jag mig av en minolta G600. Men har tidigare haft allt från sony till canon, HP och fujifilm. Alla stirrar sig blinda på pixlar. Jag är iofs inget undantag, men kolla även på möjligheter och användbarheten. Där tycker jag att sony slår allt. Min minolta jag har nu är iofs väldigt smidig. Inställningarna kan anpassas så att man kommer åt de man mest använder via joysticken. Personligen angående pixlar. Tycker inte att man har anledning att stanna på 3MP nu för tiden. Priserna ligger redan så lågt på bättre kameror, att man lika gärna kan satsa på dessa. Bra för framtida bruk och om man kanske vill framkalla förstorningar. Råder dig också att läsa lite här: http://www.dpreview.com/reviews/spec...dimageg600.asp MVH |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
Plus hade mycket vettigt att säga om kamerorna och som stämmer bra:
Batteri: Köp med Li-on om du fotar mycket, AA batterier om du bara använder den ibland! Ett extra batteri/batteriuppsättning får man alltid ha med sig! Jag köpt piratbatteri på www.eurobatteries.com 3 dagars, leverans för £1.95 och då ligger det färdigt porto för retur! (Japp sidan ser ut som skit men ...) Med mina två batteri till min IXUS har jag aldrig varit utan batteri (Då har jag rest runt jorden, och varit på 2-veckors fjällvandringar!) Mega pixlar: Mer än vad optiken och sensorn fixar är inte lönt... är sensorn för ihoptryckt blir det bara brus! De små kompaktkamrorna med 7 MP är med andra ord inte mycket att hurra för, 4 MP kamerorna av samma modell kan mycket väl ta bättre bilder! Jag är den kompisarna frågar innan de köper kamera, och efter när den krånglar. De kamror jag rekomenderar folk att INTE köpa är Sony, Kodak och till viss del Minolta! Detta är de som kompisar har haft mest problem med. Och memoristick (Sony) är bara dyrt och dumt lagringskort! Canons kameror brukar aldrig svika! Jag har tagit över 15000 bilder med min IXUS V2 nu, och har fungerar felfrit (tills Filip (Se ovan) slog i sönder luckan till minneskortet på en fest för nån vecka sen :unsure: ) Så nu blir det ny kamera i julklapp till mig själv, jag hade tänkt mig en Canon PowerShot A95 men det blev lite pengar över så det blir en Canon EOS 300D B) Köp PowerShot A95, om du är fotointresserad och vill kunna justera bländare mm. manuelt. Den är i största laget att ha i fickan. Ska du bara ha en kamera att ha i fickan så rekomenderar jag en IXUS 40 eller IXUS 430. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Om du köper mig en 20D så kan du få min 300D i utbyte?
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() En erfarenhet, är iallafall att man ska se upp med kameror, som har en batterilucka som fjädrar ut. Det blir svårt att laga, när det väl går sönder! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|