FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Får ombud för nic-se:s domäner någon form av provision / sale eller varje år av den årliga avgiften man betalar? (utöver den avgift dom själv tar ut)
Något ombud som har koll? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Visserligen inte ombud, men som jag förstått det får man inte det som ombud. Däremot är det inte ovanligt att man som service till kunden väljer att låta Nic-se fakturera även efterföljande år via ombudet som då kan lägga på lämplig provision själv.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Nykomling
|
Som ombud för NIC-SE kan jag bekräfta att vi inte får någon provision från NIC-SE på efterföljande årsavgifter. Som ombud skär man alltså inte guld med täljkniv, kör Porsche och äter oxfilé varje dag. Däremot ser jag ingen anledning att man som kund skall välja ett ombud som tar extra betalt för att faktureringen skall ske via ombudet. Enda anledningen skulle vara om man har väldigt många domäner och dessa samlingsfaktureras från NIC-SE till ombudet och kunden sedan får en samlad faktura från ombudet på dessa domäner.
NEware AB Niklas Elelid |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|