FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag håller på med ett litet projekt och skulle där vilja att att en rad med text var lite snett vriden uppåt går detta att fixa på något sätt utan att göra om det till en bild eller flashfil?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Italic?
text = text |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
nja, istället för att texten går rakt vill jag att den skall gå något sånt här.
________T ______X ___ E _T Jag vill alltså kunna luta texten en viss grad. Om ni förstår ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Det går att rotera text med filter, vet ej på rak arm om det finns nån med fria grader, det här exemplet går bara att vända i hela 90 grader.
Detta funkar dock bara i IE så det är inte rekomenderat! Använda bild är nog enda säkra sättet, eller? Kod:
<div style="overflow: hidden; width:20px;"> <div style="width: 20px; height: 20px; filter:progid:DXImageTransform.Microsoft.BasicImage(grayscale=0, xray=0, mirror=0, invert=0, opacity=1, rotation=3)"> Göran </div> </div> |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hej
Vet inte om jag är fel på det men går det inte att koda så här istället: A B C (texten om att jag spammar till vänster hur ändrar man den? jag har inte skrivit det) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Man kan kanske använda <pre> taggen. Typ såhär:
Kod:
<pre> T E X T </pre> Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
meh... vad är det för fel på bilder?
![]() Har faktiskt undrat över samma sak förr i tiden nån gång men har aldrig kunnat fråga någon kunnig. Kul att få tips på lösningar ![]() Enklaste sättet för mig att lösa mitt problem var att använda bild och sätta den i en table som bakgrundsbild. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Nejdå det är inget fel på bilder. Tvärtom är de riktigt bra för text ibland.
Men alternativ är väl alltid trevligt . (Nu skall vi se om texten till vänster har ändrats) Japp det hade den |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Fördelen med text är att det går att slänga rakt ut från en db.
Ska man först generara en bild med typ GD blir det genast jobbigare. Det borde dock finnas någon färdig funktion som kan användas så här: Kod:
echo("<td>".text2image("Göran", 90)."</td>"); Men då är detta plötsligt fel forum.... |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|