FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har försökt få tag i någon som vet hur skattemyndigheten behandlar affiliateinkomster från amerikanska företag men jag har inte fått något napp så nu får alla ni som har egen firma och kan leva på affiliateinkomster från USA pm:a mig
![]() Jag vill nämligen veta hur dessa pengar ska beskattas och ifall man ska momsbeläggas. Jag har diskuterat saken med skv och med andra kunniga skattemänniskor men inga riktiga svar har kunnat uppnås. Om någon har klara besked att ge så plz släng ihop ett kort pm så jag kan sova lugnt inatt ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Man sover gott till sedelprasslet i kudden annars... . :-)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Nykomling
|
Vad jag har förstått så faller affiliateinkomster från USA under "Försäljning av tjänst till tredjepartsland", alltså land utanför EU. Denna inkomst är inte momspliktig, men skall givetvis bokföras och skattas för. Detta är information jag fått på nyföretagarträff med RSV i Göteborg. Ta det för vad det är värt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Nykomling
|
Pratade med KPMG förra veckan om just samma sak och som vi kunde komma fram till så är det inte momspliktigt.
Om det kan räknas som ren reklaminkomst kan det visst t.o.m. kallas export har jag för mig och det är inte heller momspliktigt :-) //Mattias Problem - Intelligent Web Solutions |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|