Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Problem med webhotell

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-12-04, 01:56 #11
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: May 2003
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar

Citat:
Originally posted by jonny@Dec 4 2004, 01:43
I vissa fall kan det finnas en poäng i att sätta en epostadress som tillhör webbhotellet.
epostadressen till "Administrative Contact" kan man ändra till [email protected] det köper jag, nu har dom i detta fallet skrivit över hela domänamnet inkl. ägarskapet, vilket är helt befängt och absolut inte nödvändigt för att flytta en domän.

Citat:
Whois info for, cxwxuxixy.com:

Registrant:
Funstation Media
Nasta 404
Glanshammar, *70596
SE

Domain name: COXMXNXTY.CXM

Administrative Contact:
* *Webbservice, Pentry *[email protected]
* *Nasta 404
* *Glanshammar, *70596
* *SE
* *+46.19233270 * *Fax: +46.19233275

Technical Contact:
* *Webbservice, Pentry *[email protected]
* *Nasta 404
* *Glanshammar, *70596
* *SE
* *+46.19233270 * *Fax: +46.19233275
Thomas
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-04, 08:52 #12
cols avatar
col col är inte uppkopplad
Medlem

Medlem
cols avatar

Jag frågade vid flytten varför han måste skriva över domänen på honom, men han sa bara det att han var tvungen att göra så och att han annars inte kunde genomföra flytten + förnya domänerna för ett år.

Citat:
Det är nog lugnt det verkar ju vara ett SERIÖST webbhotell så du behöver nog inte vara orolig ELLER...
Jag kanske även ska tillägga att vid "flyttillfället" skulle 3 com/net-adresser och 1 .se-adress flyttas till kontot hos Pentry. Två av com/net-adresserna (dom som han står som ägare för nu) och .se-adressen är flyttade dit. Den tredje com/net-adressen är inte flyttad eller förnyad ännu (betalade för flytt+förnyelse och webbutrymme i september). Ytterligare en com/net-adress (den jag hade hos dom innan flytten i september) som jag också betalt för att han ska förnya ett år är ännu inte förnyad.
col är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-10, 09:58 #13
cols avatar
Medlem

Medlem
cols avatar

Har fått svar från Tucows och dom hänvisade till EV1. Har även fått svar från EV1 och dom säger att jag ska fortsätta försöka få tag i Pentry och hjälper inte det så rekommenderar dom rättsliga åtgärder.

Några tips/förslag/rekommendationer?
Oläst 2004-12-10, 12:23 #14
jeroman jeroman är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Mar 2004
jeroman jeroman är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Mar 2004
Idag finns det:

Registars - enom, domaininfo, godaddy, directnic...
Resellers till registars - de flesta seriösa svenska webbhotell och tusentals andra
Vanliga användare - en som bara registera en domän hos någon ab ovanstående

Registars och Resellers har full kontroll över dina domäner - de kan om de vill även
ändra registrant/ägar informationen etc.
Vanliga användare som vissa webbhotell är registrerar domänen i sitt namn, de måste dem,
för att sedan bara ändra kontakt information i whois.

Många frågar: jag undrar om ni registrerar domänen i mitt namn eller webbhotellets ?
Vad gäller registars och resellers spelar det ingen roll eftersom dem ändå har kontroll.
Dock så skulle en registar aldrig göra något sådant medan en mindre nogräknad reseller skulle.
Detta finns för att resellern skall kunna stänga ner domänen om kunden inte betalar mm.

Så det bästa ni kan göra när ni registrerar en domän, för att vara 100% säker på allt,
är att registrera domänen direkt hos källan, hos en registar.
jeroman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-10, 18:44 #15
cols avatar
Medlem

Medlem
cols avatar

Tack för tipset!
Håller på och överför domänerna till godaddy just nu. Den som jag stod som administrativ kontakt på är redan flyttad. Har dock inte fått någon respons från Pentry angående godkännandet av flytten för dom andra två som jag nämnt tidigare...
Oläst 2004-12-11, 20:19 #16
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
Uhhh, säger jag bara. Lämna aldrig ifrån er ägandet av en domän. Den som begär det av vilket skäl det än må vara ska ni inte ha att göra med. Klart oseriöst.

Men, om det skulle vara absolut nödvändigt, se då till att ni upprättar ett avtal som klart specifiserar vad som gäller. I annat fall kan ni se er blåsta på domänen om något går fel.
guran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-12, 11:19 #17
cols avatar
Medlem

Medlem
cols avatar

Får varken accept eller reject från Pentry när jag försöker flytta domänerna till Godaddy...
Jag har sökt i forumet här och sett att det varit några personer som också haft problem med Pentry. Är det någon som vet vart man kan få tag i Pentrys ägare annat än via mail och 020-support där ingen svarar? Någon som fått svar överhuvudtaget från deras support den senaste tiden?
Oläst 2004-12-12, 11:26 #18
Tobab
Guest

Tobab
Guest

Med de nya reglerna tar det väl 5 dagar att göra en flytt. Har den nya inte hört något från den gamla så går flytten igenom. Men har man client-lock så går den inte flytta...
  Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-12, 11:30 #19
Tobab
Guest

Tobab
Guest

Citat:
Originally posted by col@Dec 12 2004, 12:19
Är det någon som vet vart man kan få tag i Pentrys ägare annat än via mail och 020-support där ingen svarar? Någon som fått svar överhuvudtaget från deras support den senaste tiden?
*holder: Funstation Media
*orgno: 840425-6631
*contact_info.coaddr: -
*contact_info.address: Nasta 404
*contact_info.zipcode: 705 96
*contact_info.postal_town: Glanshammar
*contact_info.countrycode: SE
*contact_info.phone_no: +4619233275
*contact_info.fax: -
*contact_info.contact: Andreas XXXXXXXX
*contact_info.email: [email protected]
  Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-12, 12:56 #20
cols avatar
Medlem

Medlem
cols avatar

Statusen hos Godaddy på dom domäner jag försöker flytta från Pentry har följande status: "Transaction ID and Security Code Required".
Påbörjas flytten av domänerna så länge dom inte fått ett 'reject' inom fem arbetsdagar?
Den tredje domänen, som han hade ändrat whois-info för, flyttade jag under veckan. Då fick jag ett mail från godaddy där jag fick fylla i transaction ID och security code (som mailats till admin mail). Längst ner i det mailet stod följande:

Citat:
If you DO NOT WANT the transfer to proceed, then please don't respond to this message.

If you have any questions about this process, contact us by email at [email protected] or by phone at 480-505-8877.

Regards,
Domain Services
GoDaddy.com
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:30.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017