FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Citat:
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag frågade vid flytten varför han måste skriva över domänen på honom, men han sa bara det att han var tvungen att göra så och att han annars inte kunde genomföra flytten + förnya domänerna för ett år.
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Medlem
|
Har fått svar från Tucows och dom hänvisade till EV1. Har även fått svar från EV1 och dom säger att jag ska fortsätta försöka få tag i Pentry och hjälper inte det så rekommenderar dom rättsliga åtgärder.
Några tips/förslag/rekommendationer? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Nykomling
|
Idag finns det:
Registars - enom, domaininfo, godaddy, directnic... Resellers till registars - de flesta seriösa svenska webbhotell och tusentals andra Vanliga användare - en som bara registera en domän hos någon ab ovanstående Registars och Resellers har full kontroll över dina domäner - de kan om de vill även ändra registrant/ägar informationen etc. Vanliga användare som vissa webbhotell är registrerar domänen i sitt namn, de måste dem, för att sedan bara ändra kontakt information i whois. Många frågar: jag undrar om ni registrerar domänen i mitt namn eller webbhotellets ? Vad gäller registars och resellers spelar det ingen roll eftersom dem ändå har kontroll. Dock så skulle en registar aldrig göra något sådant medan en mindre nogräknad reseller skulle. Detta finns för att resellern skall kunna stänga ner domänen om kunden inte betalar mm. Så det bästa ni kan göra när ni registrerar en domän, för att vara 100% säker på allt, är att registrera domänen direkt hos källan, hos en registar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Medlem
|
Tack för tipset!
Håller på och överför domänerna till godaddy just nu. Den som jag stod som administrativ kontakt på är redan flyttad. Har dock inte fått någon respons från Pentry angående godkännandet av flytten för dom andra två som jag nämnt tidigare... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Uhhh, säger jag bara. Lämna aldrig ifrån er ägandet av en domän. Den som begär det av vilket skäl det än må vara ska ni inte ha att göra med. Klart oseriöst.
Men, om det skulle vara absolut nödvändigt, se då till att ni upprättar ett avtal som klart specifiserar vad som gäller. I annat fall kan ni se er blåsta på domänen om något går fel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Medlem
|
Får varken accept eller reject från Pentry när jag försöker flytta domänerna till Godaddy...
Jag har sökt i forumet här och sett att det varit några personer som också haft problem med Pentry. Är det någon som vet vart man kan få tag i Pentrys ägare annat än via mail och 020-support där ingen svarar? Någon som fått svar överhuvudtaget från deras support den senaste tiden? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Guest
|
Med de nya reglerna tar det väl 5 dagar att göra en flytt. Har den nya inte hört något från den gamla så går flytten igenom. Men har man client-lock så går den inte flytta...
|
||
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Guest
|
Citat:
*orgno: 840425-6631 *contact_info.coaddr: - *contact_info.address: Nasta 404 *contact_info.zipcode: 705 96 *contact_info.postal_town: Glanshammar *contact_info.countrycode: SE *contact_info.phone_no: +4619233275 *contact_info.fax: - *contact_info.contact: Andreas XXXXXXXX *contact_info.email: [email protected] |
||
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Medlem
|
Statusen hos Godaddy på dom domäner jag försöker flytta från Pentry har följande status: "Transaction ID and Security Code Required".
Påbörjas flytten av domänerna så länge dom inte fått ett 'reject' inom fem arbetsdagar? Den tredje domänen, som han hade ändrat whois-info för, flyttade jag under veckan. Då fick jag ett mail från godaddy där jag fick fylla i transaction ID och security code (som mailats till admin mail). Längst ner i det mailet stod följande: Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|