FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vill bara passa på att säga glad sommar på er alla, längesen jag var här sist!
![]() Nu till problemet.. Jag har en .ISO-fil på 5,5 gb som jag vill bränna på DVD, men skivan är endast 4,7 gb stor. Den enklaste lösningen skulle man ju tycka var att gå och köpa mig en dvd med större utrymme, men efter att ha snackat med min systers sambo, som är lite halvkunnig inom det där, måste jag tydligen ha en brännare som kan bränna på båda sidorna.. och det har ju såklart inte jag! :P Kan man på något sätt komprimera image-filen utan att det på något sätt hämmar kvalitén på spelet (det är alltså ett spel jag försöker bränna)? Finns det någon lösning på detta problem? Vore tacksam för snabba svar! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det finns dvd-er med dubbla lager = 8.5GB om din brännare stödjer det.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
hm splitta med tex winrar och bränn på 2dvd skivor och sen i datorn du ska ha det i så packar du upp img filen och mountar med typ deamon tools?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
Dom flesta DVD-brännare stödjer DL (Dual-Layer), stödjer den inte detta så finns det oftast en firmware att ladda ned, antingen från tillverkaren eller via 3dje part.
Du ser i ditt brännarprogram vilka format din brännare stödjer, stödjer det DVD-R DL så klarar du det. Dual-Layer skivor är inte så fasligt dyra. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Föreslår att du tänker om: USB-minne 16 GB 299:- från Clas Ohlsson t.ex.
Enkelt, säkert och smärtfritt... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Banned
|
Gå och köp spelet istället för att bränna ut det?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() Finns ingen poäng att använda skivor längre. Som sagt; köp ett USB minne istället. Siba har ett 8 gb för 147 kr, blir svårt att hitta billigare! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Någon speciell anledning till att du måste bränna ut det? Installera daemon tools och mounta image-filen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Du behöver ju inte ha en brännare som bränner på båda sidor, däremot i dubbla lager (DL).
Det var ganska längesen det blev defactostandard för DVD brännare, så är du verkligen säker på att du inte kan det? Men annars är det ju som dom flesta säger, DVD skivor har mer eller mindre spelat ut sin roll (eller borde ha det kanske man ska säga) |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|