FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Satt och sökte lite och när jag gör en sökning på båt så får jag
Relaterade sökningar: båtbörsen, båt till salu, kryssning Någon som kan berätta mer om relaterade sökningar och om hur man hamnar med här? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
relaterade sökningar handlar enkom om att andra som sökte på "båt" även söker på de fraserna.
Det enda de länkarna hjälper till med är att du slipper skriva i de sökfraserna, men ett ypperligt sätt att få ideer för sökord/sökfraser /Patrik Berggren |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
så om jag drar in ett rejält botnät som först söker på X och sen Y så kommer jag hamna med ibland den relaterade sökningen?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Riktigt så enkelt är det ju inte ....
/Patrik Berggren |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
hepphapp, någon som vet mer än det uppenbara som "mrwize" har konstaterat?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det är nog betydligt enklare att ta sig in på sidan för sökningar på ordet "båt", än det du vill lyckas med.
/Patrik Berggren |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() Smartaste, även det mest hållbara, är att skapa en tjänst som faktiskt är lika bra som Motorbörsen i jämförelse. På detta sätt kommer det till slut bli ett varumärke för någonting specifikt och allt fler börjar googla. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
idagsläget ligger jag redan i topp på det jag satsar att toppa på men blev nyfiken på hur relaterade sökningarna fungerade.
En liten grej som kommer därav tex när du då söker på Båt så kommer kryssning upp som relaterad sökning men ingen av sökningarna på förstasidan har kryssning med i metatitle eller metadata. Men om du klickar på kryssning så får du inte upp någon relaterad sökning som föreslår Båt. Är det då att för att kryssning förekommer oftare vid sökning med båt än vad båt förekommer med kryssnings sökningar? |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|