FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Finns det något forum för att annonsera ut erbjudanden gällande webbhotell, VPS, Dedikerat mm för en svensk publik? Webhostingtalk har en sådan sektion som är väldigt populär, men finns det något liknande för den svenska marknaden?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det är väldigt populärt på webhostingtalk, men då lär vi även få översäljhysterin som finns i USA.
Eller känns "FREE TRAFFIC! OC192 BACKBONE WITH DEDICATED SERVER 10$/month!" igen? ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det är så trist med denna grymt oseriösa överförsäljning. Jag läste på ett webbhotell i USA häromdagen som sade sig ha dubbla gigabitasnlutningar, men samtidigt erbjöd så mycket trafik i sina största abonnemang att om endast 11 kunder nyttjade det de hade i sitt paket så skulle de nyttja hela bandbredden med råge. Känns ju inte särskilt seriöst, men uppenbarligen säljer det att lova 1000 gånger mer än man kan hålla till alla sina kunder...
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag tolkar det som att ni inte vet någon sådan plats med andra ord
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Kanske nåt att starta Mortekai? Svenskar är ofta 1-2 år efter engelska intiativ, eller ännu mera.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Lura inte in mig i ännu fler projekt nu danielos, jag har fullt tillräckligt i sommar
![]() Ett renodlat webbhotell forum skulle inte vara så tokigt faktiskt, så jag ska ha det i bakhuvudet framöver... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Frågan är väl om det finns marknad för ett renodlat webhostingforum... Skulle väl sannolikt bli en mycket begränsad grupp som satt och diskuterade fram och tillbaka, eller...?
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det beror lite på hur man utformar forumet gissar jag. WHT används lika mycket av kunder som hosting folk, men visst skulle det bli väldigt litet och kanske lite klaustrofobiskt...
Det skulle vara ganska skoj att kunna sitta ner och diskutera olika aspekter av webbhosting med såväl stora aktörer som små och ett sånt fokuserat forum skulle mycket väl kunna bli ett startk nätverk när det gäller rekrytering, uppköp och förmedling av tjänster mellan webbhotell. För potentiella kunder skulle det kunna vara intressant att samla dom flesta webbhotell och få en överblick över utbudet i Sverige och kanske locka in fler i reseller hosting osv. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Är väl inte svårare än att lägga till en till sektion på detta forum?
Tyvärr lär det nog bli ännu mer sandlåda då. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Varför skulle det bli sandlåda menar du? Om det blir det här torde väl risken vara stor att det blir det även på ett separat nystartat forum?
![]() |
Svara |
|
|