FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hahaha, old school ;D
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Han som hade den där företaget H & K Software ( Annons i tidnings urklippet ) gillande inte min BBS på den tiden.. Den hette "Pirate Base" var väldig oskyldig, det fanns några spel till Atari ST och ladda hem via 2400 Modem.
Särskilt om jemför vad som hos Örn nästet i Uppsala..:-) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Host. Vilken tur ingen noterar att jag är med i artikeln...
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
![]() (Till mitt försvar ska jag nämna att det på den tiden mest handlade om att stoppa dem som kopierade och sålde spel, genom annonser i tidningar eller genom datoråterförsäljare. Det var rätt tröttsamt att bli nedringda när någon köpt kopierade spel i tron att de var original, men skiten inte fungerade eller den taffligt kopierade bruksanvisningen inte gick att läsa. Jag tror aldrig vi gick på någon av grupperna utan hade till och med några av dem i vår organisation.) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Vilken enorm nostalgi tripp man fick när man läste den här, man minns sin gamla C64 som det var igår, man ser nästan blodet spruta i Barbarians. ![]() Givetvis kopierat! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Intressant val att använda sig av så många utropstecken i artikeln.
Byter man ut vissa ord och termer kan man nästan tro att tiden stått stilla. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||||
|
|||||
|
Citat:
Fanns tom en moral subba på den tiden som hette Magerata Persson som gnällde över datavåldet i spelen, känns det ingen? Lite som dagens IPRED och FRA kramare. ( Det är Sossarna som har infört IPRED och FRA lagen ) Både inte spelindustrin ta efter filmindustri , att släppa uppföljare till gamla dataspel. Skulle faktiskt vara kul med Raid Over Moskaw II med modern grafik och så.. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag tänker ofta på hur bra spelen var på den tiden, inte grafiskt kanske, men spelmässigt! Och att de oftast kostade under en hundring och att det kom kanske hundratals nya titlar varje månad till C64 och ZX Spectrum. Givetvis var inte alla bra, men Ultimate, Epyx, Thalamus och en massa andra underbara programföretag gjorde ohyggligt bra spel.
Idag känns det mesta bloated, slöseri med säkerligen hundratusentals gånger mer processorkraft, svindyra spel och inte mer än kanske 5-10 bra (spelvärda) titlar per år. Även om en PS3 är flera hundra tusen gånger kraftfullare än en Spectrum eller Commodore 64, är fan inte spelen hundra tusen gånger bättre, eller? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|