FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Sitter och letar efter lite Web 2.0 applikationer på följande tre sidor Mrjet, Travellink samt Travelpartner.
Försökt att ringa deras kundsupport men de verkar vara helt okunniga och förstår inte vad jag frågar efter. Har hittat dessa men tänkte se ifall det är några jag missat (Säkert ett antal). MrJet Kunderna kan betygsätta och recensera innehållet (Dock endast efter att de har rest med MrJet och kommit hem) Travelpartner Populära Resmål Mest Sökta Travellink Våra toppdestinationer Kan det verkligen vara så lite? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vad är dina kriterier för vad som får kallas "Web 2.0 applikation", egentligen? :P
Användargenererat material? Fråga i så fall efter det, då "Web 2.0 applikation" är rätt så diffust. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har inget konstruktivt att komma med alls, men herregud. Om du på allvar ringde kundsupporten och frågade vilka Web 2.0-applikationer de har på sin site, så har jag all förståelse för att de svarade med ett stort frågetecken.
Användargenererat material såsom betygsättning, recensioner, webbaserade mötesplatser etc fanns ganska långt innan begreppet Web 2.0 myntades. Har aldrig förstått grejen. Och standardanvändaren på webben förstår definitivt inte grejen, om de ens har hört talas om det. Det blir lite larvigt ibland, anser jag. Det går att använda Facebook utan att veta i vilken era av webbens evolution man råkar befinna sig. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
http://www.oreillynet.com/pub/a/oreilly/ti...-is-web-20.html
Läs och begrunda. Går även att ladda ner och lyssnar på. Självklart ringde jag inte och frågade (Dock så var de väldigt okunniga i sajtens funktioner och hur den fungerade). - Hej har ni några WEB 2.0 applikationer? Dock så valde jag att använda uttrycket här då jag antar att de flesta vet vad det syftar på. Men som sagt, några tips på fler funktioner där användarna styr innehållet? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
När kommer Web 2.1, öh?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Web 2.0 är ett buzzword som sällan används i seriösa samanhang, enligt mig.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|