FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Är det nån som vet var man kan få/köpa nyheter? Tänkte försöka starta enklare lokal nyhetssajt med enklare bloggstil för att se om läsarna vill skicka in egna artiklar? Vilka regler är det som gäller kan man ha en artikel från annan tidning med hänvisning?
Har nån erfarenhet? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Tidningarnas Telegrambyrå, http://www.tt.se säljer nyheter med kvalitet i olika färdigpaketerade former.
Om du nöjer dig med rss så finns det många feed att klippa in, kolla villkoren först bara och då får du mestadels bara sammanfattningarna. Frisim och Nyhetsportalen aggregerar feeds på ett sätt som kanske kan passa dig. Läs på om upphovsrätt innan. Lita inte på att läsarna skickar in material, de gör de i väldigt liten utsträckning. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jo det är ju det att få folk att skriva om man inte är stor : ) Undrar om man kan erbjuda nått hmm... en tävling slutet på månaden 1000kr i varor fär bästa artikel??
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Om du inte ska göra det hela på egen hand så försök samla en grupp människor som brinner för vissa intressen / ämnen som du vill behandla på sajten. Att hitta någon som vill skriva är inte jättesvårt, däremot är det mycket svårare att hitta skribenter av högre kaliber som vill skriva utan ekonomisk ersättning.
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ja jag kan ju inte skriva som vi märkt och skulle jag koncentrera mig så skulle det ta för lång tid.
Men jag kan ju kontakta dig så kan du lägga in nått under nöjen, du håller ju på med dina musiksidor.... = ) Måste få fram strukturen och orken, loggan blir som avataren... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
Svara |