FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Kunde inte riktigt bestämma mig för om jag skulle lägga den här frågan under klientsidan eller serversidan, men hur som helst...
Sitter med en enkel besöksräknare enligt följande modell: Kod:
function generateStats($pageId,$pageTitle) { mysql_query("INSERT INTO stats (statDate,statPageId,statPageTitle,statHost) VALUES (NOW(),'$pageId','$pageTitle','".gethostbyaddr($_SERVER['REMOTE_ADDR'])."')"); } ![]() Det går säkerligen att lösa via en sessionsvariabel, men jag tycker inte att det ska behövas. Vad är det här för dumheter? Någon som känner igen sig eller vet hur man kommer runt detta? Sidan ligger inte live så jag kan inte bidra med länk tyvärr, men gränssnittskoden är felfri. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Vilken version av Firefox gäller detta? Jag körde 3.5 beta ett tag och det genererade liknande symptom, till och med att visa sidor inte gjorde POST korrekt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag kör med 3.0.10.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Kontrollera att:
1) Du har Fasterfox-tillägget avaktiverat. 2) Du inte har några bildtaggar med tomma src-attribut. [img][/img] laddar nämligen in den nuvarande sidan som "bild". |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Firebug kan också ställa till detta problem. Testa att stänga av firebug om du har det installerat.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Tack för tipsen. Jag undersöker.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det kan även vara andra addons som t.ex. någon Google historia som gör dubbla anrop (man kan se detta på IP-loggen på servern att ett anrop kommer från ditt IP och ett från 62 nånting som pekar till Googles servrar).
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|