Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Glesys driftinfosida?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-05-08, 19:27 #61
Björklunds avatar
Björklund Björklund är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2006
Mycket flitig postare
Björklunds avatar

Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb
Citat:
Ursprungligen postat av ztream
Sluta nu bråka alla. Patrikweb har faktiskt prima kvalitet snodd utrustning hemma i källaren. Kanske är det därför som hans konkurrenter får driftavbrott hela tiden för att patrik är ute och klipper kabel mellan telestationerna?
Det där var faktiskt förtal. Har faktiskt kvitto på allt.
Säkert... Visa oss de Cisco-avtalen/kvitton du har för din utrustning så du är tillåten att köra deras mjukvara. Visa också en "show module", "show version" så vi ser att det stämmer.
Björklund är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-08, 19:34 #62
Björklunds avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
Björklunds avatar

Citat:
Originally posted by patrikweb@May 8 2009, 18:45
Då kanske vi kan ta exempel hur många timmar har era VPS noder varit nere totalt? Mot hur många avbrott jag har haft på mina VPS noder?
Du tror inte dom har mer noder än du? Därav mer problem...
Björklund är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-08, 19:42 #63
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004

Du har inte ställt några raka frågor som du kan få ett rakt svar på rakt av.

Men ja var någon timmes avbrott/störningar pga strulande supervisor, gick lite upp och ner under den timmen.

Men det är enda avbrottet som man har haft på Växjö, efter det har det varit 5-10 min störningar endast totalt räknat på var ifrån trafik passerat.

Borås 1-3 timmar avbrott under senaste året via en core router, men funnits en redundant anslutning för "PRO" som inte påverkats av det som kunder får koppla på sig gratis på om dom vill.

Men självklart är jag inte nöjd med 1-3h avbrott som varit mot Borås, just den anledningen varför man nu precis köpt in en ny core router. Även om det inte varit små störningar samt SLA ändå hålls så har jag beslutat att ändå uppgradera.

Tar även kostnader i planering för köra upp Gbit nu till Borås även om det blir en onödig kostnad för alla extra uppgraderingar på vägen. I trafik så finns det ändå normalt 85-90% ledig kapacitet nu så Gbit i sig är inte någon större mening i trafikbelastning synpunkt.

Jag läste fel, du har rätt att du skrev omsättningen inte vinst från allabolag.

Men tror att allabolag gissar sig till omsättningen, för 1-499k är ju rätt stor skildnad mellan.

Man kan växa utan få massa avbrott om man hade planerat rätt från början, som köra det modulärt. Jag har lediga linjekort platser i min utrustning, inte ekomiskt att fylla den helt. Men blir ändå inget avbrott om jag behöver stoppa i mer portar eller bygga uti framtiden.

Fast beslutet av att spara pengar och köra billiga pcroutar exempelvis är ju något som inte går skylla ifrån. Även tiden för lösa det tyckte jag var lite väl med, även om ni inte hade någon annan utrustning så skulle det inte tagit många minuter för compliera en annan version av quagga. Alla versioner var inte lika illa, eller i nödfall complierat upp openbgpd eller liknande.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-09, 00:02 #64
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Aug 2006
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
htiawes avatar

Reg.datum: Aug 2006
patrikweb: Tre timmars nedtid? Med ditt resonemang så hade det direkt betytt att du inte hade varit en seriös leverantör och att du hade varit totalt inkompetent i ditt bygge av hall. Tycker du att du förtjänar en sån behandling för ett misstag från din sida?
htiawe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-09, 00:51 #65
SajtXL SajtXL är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2007
SajtXL SajtXL är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2007
Citat:
Originally posted by glennj@May 8 2009, 19:23
Citat:
Om du läser den driftinfon hur många minuters avbrott har det varit på det?
Rätta mig om jag har fel, men det var väl någon timme per st?
Citat:
Då kanske vi kan ta exempel hur många timmar har era VPS noder varit nere totalt? Mot hur många avbrott jag har haft på mina VPS noder?
Jag tror den siffran står i direkt relation till hur många VPS-noder man har?
Vi har noder som haft problem, och noder som aldrig haft problem...
Citat:
Sedan ska man köra bil om man tagit sig något glas vin? Visst kunnde ringt in någon konsult för kolla på det, men betydligt mer ekomiskt att jag tog mig den tiden att kolla på det själv.
Du har bevisligen inte fattat min poäng...
Citat:
Så många timmar ni har haft i avbrott på nät, el, vid ddos under 1 års period har inte jag på en 10 års period.
Ok.
Hur gammal var du för 10 år sedan?
Citat:
Om vi ska prata om vinst, om du har koll så ser man endast vad man tagit ut som vinnst i en EF. Inte omsättning, jag kanske väljer och tänker på kunderna istället och inversterar pengar i fungerande driftmiljö istället.
Det är helt fel, du får läsa på lite bättre. Jag tror t.o.m att man kan se uppgiften på allabolag.se .
Du menar alltså att min omsättningsuppgift var fel?
Citat:
Men frågan är väl hur jag som så liten firma som du säger klarar ha så lite nertid och så hög tillgänlighet på allt med så liten omsättning. Samtidigt som jag är billigare.
Tja, jag vet inte riktigt, vill du att jag ska fortsätta spekulera, eller kan du svara på frågorna istället för att undvika dem med motfrågor? Du missar poängen... Du har ju bra upptid, har jag påstått annat? Jag tror t.o.m att jag i någon äldre tråd säger att jag är imponerad av dina nätverkskunskaper, men vad gör det, när du verkar brista helt i omdöme på de flestra andra plan.
Citat:
Mot er som har haft avbrott pga elavbrott, flertal ddos ni dött på, nätproblem och övriga problem med vps noder.
Klart vi har Vi är ett levande växande företag, med full öppenhet. Vore väl konstigt om vi inte stötte på problem?
Citat:
Är inte det konstigt? Är det inte era beslut som gjort att det varit avbrott?
Jag tar ansvar för mina avbrott, om jag har avbrott får mina kunder klaga hur mycket dom vill och tycka jag är dålig .
Suck... Du förstår verkligen inte mina poänger va?
Vänligen, ge mig ärliga och raka svar på mina frågor

Suck... Du förstår verkligen inte mina poänger va? .....

Näe, tydligen inte, men vi andra gör det !!

Från en nöjd GleSYS kund.

Trevlig helg på Er
SajtXL är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-09, 01:09 #66

Citat:
Originally posted by htiawe@May 9 2009, 00:02
patrikweb: Tre timmars nedtid? Med ditt resonemang så hade det direkt betytt att du inte hade varit en seriös leverantör och att du hade varit totalt inkompetent i ditt bygge av hall. Tycker du att du förtjänar en sån behandling för ett misstag från din sida?

Hur menar du nu? En snabb koll på 2 månader tillbaka. Jag har haft 0 störningar med elavbrott. Har haft 0min störningar på nät till Växjö, 15-20 min störningar mot Borås.

Kommer även bli ännu mindre störningar mot Borås efter nya core router är uppe.

Glesys har haft flera timmar och 6 st avbrott som rör nät och el, om man då ska gå efter deras drifinfo på 2 månader. Då dom bara visar 10 senaste. Men jag vet att dom har haft betydligt mer driftstörningar och elavbrott på en 12 månaders period tillbaka.

Jag har haft fåtal timmar avbrott räknat på 2 års period, Glesys har mer på några månader räknat endast.

Skildnaden är att jag har byggt allt driftsäkert som möjligt från början, enda oturen var att ena supervisor han börja strula efter 1 månad i drift endast innan man han få dit en extra.

Så blev 1-1.5h avbrott där totalt, men sedan har det varit inget avbrott alls per år nu. Ca 5 min avbrott per år i Växjö.

Men det jag menar är att Glesys har inte haft 1 avbrott dom har haft flertal avbrott på nät och el, avbrotten verkar inte precis minska. Nästan alla avbrott dom har haft hade kunnat förhindrats om dom hade byggt det rätt från början.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-09, 01:12 #67
daniel_s avatar
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Apr 2006
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
daniel_s avatar

Reg.datum: Apr 2006
daniel_ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-09, 01:18 #68
WeaZear WeaZear är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2008
Mycket flitig postare

Citat:
Originally posted by daniel_@May 9 2009, 01:12
WeaZear är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-09, 06:28 #69
najks avatar
najk najk är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Oct 2005
najk najk är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
najks avatar

Reg.datum: Oct 2005
We didnt start the flame war
najk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-30, 23:28 #70
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Nu är min VPS i Falkenberg nere igen och inte har man fått nåt mail.

Känns som att serverhallen i sthlm är stabilare :S
WeaZear är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:47.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017