FAQ |
Kalender |
![]() |
#61 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Du har inte ställt några raka frågor som du kan få ett rakt svar på rakt av.
Men ja var någon timmes avbrott/störningar pga strulande supervisor, gick lite upp och ner under den timmen. Men det är enda avbrottet som man har haft på Växjö, efter det har det varit 5-10 min störningar endast totalt räknat på var ifrån trafik passerat. Borås 1-3 timmar avbrott under senaste året via en core router, men funnits en redundant anslutning för "PRO" som inte påverkats av det som kunder får koppla på sig gratis på om dom vill. Men självklart är jag inte nöjd med 1-3h avbrott som varit mot Borås, just den anledningen varför man nu precis köpt in en ny core router. Även om det inte varit små störningar samt SLA ändå hålls så har jag beslutat att ändå uppgradera. Tar även kostnader i planering för köra upp Gbit nu till Borås även om det blir en onödig kostnad för alla extra uppgraderingar på vägen. I trafik så finns det ändå normalt 85-90% ledig kapacitet nu så Gbit i sig är inte någon större mening i trafikbelastning synpunkt. Jag läste fel, du har rätt att du skrev omsättningen inte vinst från allabolag. Men tror att allabolag gissar sig till omsättningen, för 1-499k är ju rätt stor skildnad mellan. Man kan växa utan få massa avbrott om man hade planerat rätt från början, som köra det modulärt. Jag har lediga linjekort platser i min utrustning, inte ekomiskt att fylla den helt. Men blir ändå inget avbrott om jag behöver stoppa i mer portar eller bygga uti framtiden. Fast beslutet av att spara pengar och köra billiga pcroutar exempelvis är ju något som inte går skylla ifrån. Även tiden för lösa det tyckte jag var lite väl med, även om ni inte hade någon annan utrustning så skulle det inte tagit många minuter för compliera en annan version av quagga. Alla versioner var inte lika illa, eller i nödfall complierat upp openbgpd eller liknande. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
patrikweb: Tre timmars nedtid? Med ditt resonemang så hade det direkt betytt att du inte hade varit en seriös leverantör och att du hade varit totalt inkompetent i ditt bygge av hall. Tycker du att du förtjänar en sån behandling för ett misstag från din sida?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |||||||||
|
||||||||||
Medlem
|
Citat:
Suck... Du förstår verkligen inte mina poänger va? ..... Näe, tydligen inte, men vi andra gör det !! Från en nöjd GleSYS kund. Trevlig helg på Er |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Kommer även bli ännu mindre störningar mot Borås efter nya core router är uppe. Glesys har haft flera timmar och 6 st avbrott som rör nät och el, om man då ska gå efter deras drifinfo på 2 månader. Då dom bara visar 10 senaste. Men jag vet att dom har haft betydligt mer driftstörningar och elavbrott på en 12 månaders period tillbaka. Jag har haft fåtal timmar avbrott räknat på 2 års period, Glesys har mer på några månader räknat endast. Skildnaden är att jag har byggt allt driftsäkert som möjligt från början, enda oturen var att ena supervisor han börja strula efter 1 månad i drift endast innan man han få dit en extra. Så blev 1-1.5h avbrott där totalt, men sedan har det varit inget avbrott alls per år nu. Ca 5 min avbrott per år i Växjö. Men det jag menar är att Glesys har inte haft 1 avbrott dom har haft flertal avbrott på nät och el, avbrotten verkar inte precis minska. Nästan alla avbrott dom har haft hade kunnat förhindrats om dom hade byggt det rätt från början. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Nu är min VPS i Falkenberg nere igen och inte har man fått nåt mail.
Känns som att serverhallen i sthlm är stabilare :S |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|