FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Drog till med att registrera
fluprotected.com swinefluprotected.com Vad tror ni om dessa? :unsure: Några tips på hur jag får dessa att hamna högt upp på google? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Du är väl *kungen, så varför fråga oss?
![]() Två domäner värda kanske registreringskostnaden. Gör bra sidor, SEO optimerade och håll i tummarna att sjukdomen kommer spidas ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Du kan ju börja sälja tamiflu :P
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
![]() Har bara pysslad med lite köp och försäljning av domäner tidigare utan att göra något med dom, och det var väl en av anledningarna till att jag reggade mig på detta forum, vill gärna bli bättre på SEO och kunna göra så att ett domännamn jag köper blir värt mer. Tycker dock att det är lite skumt att ingen reggat swinefluprotected.com innan, talas ju om att så många reggar domäner innehållande swineflu. Säg att man ska regga en domän endast för att locka söktrafik till sig, hur viktigt är då själva domännamnet? Säg att folk söker på "swine flu" Antar att swineflu.com har en ganska stor fördel då framför swinefluprotected.com? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Den vanliga vinterinfluensan dödar c;a 35 000 varje år. (ser man inga svarta rubriker om) Fågel- och svininfluensan har väl dödat nåt hundratal eller nåt.....totalt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Den vanliga influensan har de flesta ett naturligt försvar mot. Låt oss säga att 5 personer kommer i kontakt med den, då är det kanske bara 1 som blir smittad. Han kommer sen i kontakt med 5 andra personer, av dessa 5 är det återigen bara en som smittas etc etc. Det är mest äldre och svaga personer som dör. Svininfluensan har vi inget naturligt försvar mot. Så av 5 personer som kommer i kontakt med den så är det 5 personer som blir smittade. Varje enskild person kommer sen i kontakt med ytterligare 5 etc etc etc.... Anledningen till att svininfluensan FÖRMODLIGEN inte kommer bli en pandemi är för att vi idag är ganska snabba på att isolera. Men... detta är ingen garanti... det finns personer med höga positioner som inte vill göra någonting och låta de som har problem med sjukdomen ta hand om det. Grejjen är att det tar x antal månader att ta fram läkemedel som kan rädda liv.... om sjukan sprider sig hej vilt har vi x antal tusen smittade världen över på bara 1-2 månader. Den senaste influensan med "umph" i var spanska sjukan... en mutation av influensavirus typ A... människors immunförsvar överreagerade och satte igång kroppens egna process för att döda celler.... 50 000 000+ dog. Detta var 1918-1919 EDIT Det är när influensaviruset muterar och bildar resistens som vi är screwed |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Brazzan, det är lite väl mycket domedagspredikan över slutklämmen i ditt inlägg.
1. Bara för att en smittad person kommer i kontakt med 5 personer innebär det inte att dessa 5 smittas. 2. Olika folkgrupper har olika former av resistens mot olika bakterier / virus / ämnen. Det kan dessutom även skilja sig från individ till individ. 3. Det råder ett motsatsförhållande mellan smittsamhet och dödlighet. De mest dödliga sjukdomarna sprider sig generellt sett långsamt av naturliga skäl. 4. Det är en oerhörd skillnad mellan tiden kring första världskriget och idag. Vår kunskap om DNA / RNA samt ökade kunskaper om virus och bakterier ger oss oerhörda fördelar gentemot den tidens människor. 5. Ett virus kan vara resistent utan att ha muterat en enda gång. Eller, det omvända, ett virus (och människor eller vad du än vill) har redan muterat ett otal gånger.
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
1. Håller med, dålig formulering och mer energi än fakta.
2. Håller med 3. Håller med 4. Håller med 5. Håller med, dock så kan en mutation vara mer aggressiv. Jag gillar domedagspredikan =) Det jag ville få ur mig var helt enkelt att man inte bör ta lätt på den här situationen. Något som jag har märkt folk göra i min omgivning och på nätet. Vi har fortfarande hög beredskap i Sverige. Dock så kommer vi förmodligen se en nedtrappning nu, och en upptrappning kring höst, men då förhoppningsvis som ett vanligt influensavirus utan konstiga mutationer och resistenser. Vi bör dessutom inte ha denna diskussionen här, det va fel av mig att börja. Finns väl en off topic tråd om detta? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
KAN, ja =) Det är ungefär som att säga att det kan börja regna om det är molnigt ute. Normalt sett är mutationer dock negativa för individen / arten. Att bakterier och virus blir resistenta är inget nytt fenomen. Jag tror inte många riktigt förstår vad mutation är. För mycket serietidningsfanatiker bland webbfolk kanske =) <!--QuoteBegin--Brazzan@ May 8 2009, 22:21 Det jag ville få ur mig var helt enkelt att man inte bör ta lätt på den här situationen. Något som jag har märkt folk göra i min omgivning och på nätet. Vi har fortfarande hög beredskap i Sverige. [/quote] Det håller jag absolut med om. Även om det inte är någon större fara för människor så bör man givetvis motverka smittspridning. Hygien i samband med matlagning är väl något många tar lite väl lätt på, även på restauranger.
![]() |
Svara |
|
|