FAQ |
Kalender |
![]() |
#41 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag vill påpeka att jag inte på något sätt har sagt att sidan är klar. Det roligt att ni kritiserar och ger förslag, men min avsikt med denna tråd var en indexeringsfråga. Jag är medveten om att mycket behövs göras både onpage och offpage.
Gå lös på http://www.dietguiden.com eller http://www.samojeden.se istället, dom anser jag vara "klar" med :P |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Lyx, gå inte i taket nu
![]() Men, domännamnet är det inget alls fel på, och de allra flesta bra domännamnen för hela "hundnischen" är i stort sett tagna. De senaste 30 dagarna har mina hundsiter gett detta i besök där ordet lydnad funnits med i sökfrasen: site 1 - ca 800 besök på ca 350 olika fraser site 2 - ca 469 besök på ca 200 olika fraser site 3 - ca 109 besök på ca 30 olika sökfraser finns ju andra sökord runt själva "lydnadsnischen", men ovanstående är ungefär vad du kan räkna med att få med "lydnad" i sökfraserna. Mvh /Patrik Berggren PS ... lydnad är det inte många "sex sökare" som använder ... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag tillhör den del av befolkningen som inte alls tycker att en sida behöver vara färdig för att läggas ut till beskådan.
"Bättre att indexeras lite än inte alls", är mitt måtto! Jag tycker du har gjort helt rätt. Jag ser heller ingen anledning till att jag ska kommentera något annat än det som finns på hemsidan. Jag tycker det är både oartigt och onödigt att störa dig i ditt arbete med din sida. Vänta inte med att fylla på med rubriker i det bruna fältet! Men det är klart, om du inte vet vad du vill, då är det svårt för dig att nå ditt mål! :-) Det är alltid problem med menyer i sidled, de rymmer bara ett visst begränsat antal ord. Är sidan 7 eller 800 pixlar bred? Du kanske ska överväga att modifiera bredden till 900 eller 1.000 pixlar? Det kan vara ett sätt att få plats med fler alternativ. Snygg bild du hade där för övrigt! Med tjejen och hunden! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Efter ditt inlägg la jag faktiskt in "tävlingslydnad" i den bruna menyn! Du har rätt att sidledsmenyer är problematiska ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() ![]() Jag satsar på att få 100 besökare/dag inom 6 månader. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Då måste du fokusera på helt andra, närliggande, sökord. Runt lydnad kommer du inte upp i de nivåerna, även fast du tar med all typ av lydnad i hundnischen. Säg att 70% kommer vara sökmotortrafik så innebär det ca 80 besök/dag ...
du behöver fler omkringliggande sökord, utanför "lydnad för hundar", för att kunna uppnå ditt mål på 100 besök/dag. Det går, även i riktigt små nischer inom hunderiet ... Ha det /Patrik Berggren |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Hur kom du in i "hundbranchen"? Drev du upp aktivhund från grunden? |
||