FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tjena
Har ett problem med mina adsense-annonser. De visar någon skum text ovanför själva bildannonsen. Titta här, om det är samma annons nu. (Playlouds annons) http://www.svenskatabbar.com/ Är det jag eller annonsören som har gjort något galet? Har skrivit i adsense supportforum, men inte fått något svar än! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Skulle du kunna ta en skärmdump? Jag fick aldrig upp playlouds. (Uppdaterade sidan några gånger också)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Självklart! Här kommer en bild.
Detta gör ju även att nedre delen av annonsen inte syns... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ja det där var onekligen skumt, det där har iaf jag aldrig sett tidigare någonstans.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag har aldrig sett det där, men efter lite googlingar så kom jag fram till följande:
Den där "konstiga texten" är antingen en del av bilden i just den annonsen eller att du har nån transparent liten bild precis ovanför adsense-blocket. Base 64 image encoding kallas den "konstiga" texten för. (tror jag) Om man kikar i källan till ett email så ser bildkoden ofta ut så här: Kod:
--=_ftHhZDp7e8WSme-- --=_G5dVQMTVcmxexf Content-Type: image/jpeg; name="49_44444.jpg" Content-Transfer-Encoding: base64 Content-ID: <000501c9312c$32173f$45810c91@mxxxxxx> /9j/4AAQSkZJRgABAgAAZABkAAD/7AARRHVja3kAAQAEAAAAFAAA/+4ADkFkb2JlAGTAAAAAAf/b AIQAEg4ODhAOFRAQFR4TERMeIxoVFRojIhgYGhgYIiceIiEhIh4nJy4wMzAuJz4+QUE+PkFBQUFB QUFBQUFBQUFBQQEUExMWGRYbFxcbGhYaFhohGh0dGiExISEkISExPi0nJycnLT44OzMzMzs4QUE+ ------------------------------------------------------------------------- umNZBPI3mOJkC9SpVAWOggyAJNwpEARMya80gq8aQTElTJkzpJA5ipUpoRVkQKNBDCIeW+41XQdM O4gk6Z7z/GpUoAH3WDaMq/uHX8upgre7urPbr0/BhOMrhzZIZhlLyfEOBGrgKlSkNF4XIxddKKRw FkkC1pNQwYsA58wmpUpAVKrBJjV2SK8KT4SQFAEX++pUpAZupA4g3vVvD+EeWeIqVKAP/9k= --=_G5dVQMTVcmxexf- |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Okej, tack. Den verkar ha försvunnit nu.
![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|