FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Har satt in en hemelektronikprodukt på Blocket, har fått några svar men bara ett seriöst. Ett par-tre stycket är skrivna halvt på engelska och ser ut typ: "hej hej Is it still availible, i like it".
Mejladresserna är aldrig av typen "[email protected]" utan av typ "[email protected]"och undertecknade med något helt annat namn, typ "Sara". De anger mobiltelefonnummer men söker jag på eniro eller hitta finns det aldrig med där? Vad är meningen? Vill de komma hem och råna mig eller vill de träffas på centralen och rycka grejerna? Anmäler jag mig till någon skojartjänst som kostar skjortan om jag ringer upp numrena med mobil? Edit: Kan ju tillägga att de prutar rejält på priset också... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Just ignore them.
//Sincerely yours, Olesya Moskovskaya ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Samma här, har lagt ut lite nya datortillbehör. En ville träffa mig på centralstationen och en annan skrev "hela annons 1000 kr" och jag har lagt ut prylar för cirka 5000.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ursäkta. Andra hann före!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Read Only
|
När det gäller utländska mail ifrån köp och sälj sidor så brukar jag alltid ignorera dom. När jag tex ibland har sålt mobiltelefoner så kan jag få ett pris på runt 3000 dollar. Och så vill dom att jag ska skicka mobilen till deras kusin i afrika
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag är bara så nyfiken på vad de är ute efter och vad de är för typer, men det blir nog svenne-banan-kunden som får köpa...
(jag har inga fördomar, nejdå) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag minns från tiden då jag var som aktivast..
fick dagligen mails som lät: "vill dy bytta den mot min xbox med 3 spel o en sliten handkåntroll du kan få en glass om du e sjust" "asso ja vill ha den en vecka sen seger ja om ja vill ha den" "asså dem där kostar 50kr utomlands, du får max 60kr" "vi träffas på plattan mina kompisar vill se den" Kändes som att jag en dag skulle börja skratta som JOKER och aldrig sluta.......... |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|