FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Tjenare.
Behöver dessa simkort till en av mina nya sidor jag ska lansera. Men saken är att jag inte får till det och klippa ut dom, med "markeringstaven/trollstaven". Det blir bara fel och jag hinner inte göra det om och om igen, så har någon vänlig själ tid att klippa ut dessa kort på bilden: Telenor, Telia, Comviq, Halebop Glocalnet och sedan spara dessa i ett .Png fil? Länken till bilden finner du här --> Kontantkort |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Japp. Tack så mycket.
Men när jag klipper ut den och sedan lägger in den i min design, så blir det lite vita kanter på den, men det är lungt..det kan jag fixa själv genom att lägga en ram runt den typ eller något. Iaf, hur klippte du ut den? Markera du med trollstaven bara? För jag gjorde det men det blev helt fel.. aja, återigen: Tack så mycket! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Markerade med "Lassopolygon" och sparde markeringen och återanvände den på varje bild. Klistra in med vit bakgrund.
Du kan öppna varje bild och markera med trollstav på det vita, omvända markeringen, kopiera, skapa ny fil med genomskinling bakgrund och sen klistra in det markerade. Då får du bort den vita kanten. Är inte duktig på Photoshop så det kanske finns enklare sätt. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Okej!
Jag har fixat det nu fast med en annan bild, tack så mycket Jan Eriksson för hjälpen =) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
IE kommer inte visa transparansen av PNG.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
IE7 & IE8 har väl inga problem med det..? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Har ett bra exempel åt dig från ett nytt inlägg från smashing magazine..
They way you describe works, but going to those lengths is probably unnecessary. If the background of the div is an image, you could lower its opacity in Photoshop and save it as an alpha-transparent PNG (PNG-24 in Photoshop). Then use that PNG as your background image. You’ll need PNG hack for IE 6. If you have a solid-color background, you could use a repeating 1×1 pixel alpha-transparent PNG of that color, or use RGBa http://www.smashingmagazine.com/2009/04/17...ds-positioning/ Scrolla ner lite.. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|