Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Affiliate Verifikat och Bokföring

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-04-17, 00:21 #1
erik123 erik123 är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Mar 2008
erik123 erik123 är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Mar 2008
Hej

År 2008 tjänade jag 30.000kr på ett amerikansk affiliate program. Företaget skickade ut ett epassporte VISA kort till mig så att jag kunde ta ut pengarna på en bankomat.

Det var väldigt smidigt tyckte jag men idag när jag besökte en revisor som skulle ordna med bokföring och bokslut så sa han att han inte kan bokföra mina intäkter med ett bankkontoutdrag för 2008 då detta inte räckte som ett verifikat.

Han sa att jag behöver ett kontrakt med företaget, plus att jag skulle ha skickat fakturor till USA för att sedan använda det som verifikat. Om inte jag hade ett påskrivet kontakt med företaget så skulle SK-Myndigheten mistänka mig för penningtvätt mm.

Det enda jag har som verifierar mina inkomster är affiliate kontot där det tydligt står vilka utbetalningar dom skickat till mig varje månad samt kontoutdraget från epassporte.

Finns det någon som får utbetalningar till epassporte och eller är affiliate hos ett företag i USA som inte ger mer underlag för utbetalningar än beloppen för varje månad??????

Hur går jag vidare? Hur gör du och vad räcker som verifikat för Skattemyndigheten när det gäller affiliate program från USA?

Och sist kan ni rekomendera någon som har erfarenhet av bokföring inom internet handel främst då Affiliate inkomster och trafikstyrning eller adsense då han jag besökte idag inte var så insatt i det.

Väldigt tacksam för alla svar jag kan få.
erik123 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-17, 02:52 #2
Davves avatar
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2004
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Davves avatar

Reg.datum: Feb 2004
Du ska ringa till Skatteverket och berätta hur det ser ut, det är bara så du får rätt svar.
Davve är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-17, 09:46 #3
Daniel29 Daniel29 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2006
Daniel29 Daniel29 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2006
Vilket affiliate program var det?
Daniel29 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:06.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017