FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej
År 2008 tjänade jag 30.000kr på ett amerikansk affiliate program. Företaget skickade ut ett epassporte VISA kort till mig så att jag kunde ta ut pengarna på en bankomat. Det var väldigt smidigt tyckte jag men idag när jag besökte en revisor som skulle ordna med bokföring och bokslut så sa han att han inte kan bokföra mina intäkter med ett bankkontoutdrag för 2008 då detta inte räckte som ett verifikat. Han sa att jag behöver ett kontrakt med företaget, plus att jag skulle ha skickat fakturor till USA för att sedan använda det som verifikat. Om inte jag hade ett påskrivet kontakt med företaget så skulle SK-Myndigheten mistänka mig för penningtvätt mm. Det enda jag har som verifierar mina inkomster är affiliate kontot där det tydligt står vilka utbetalningar dom skickat till mig varje månad samt kontoutdraget från epassporte. Finns det någon som får utbetalningar till epassporte och eller är affiliate hos ett företag i USA som inte ger mer underlag för utbetalningar än beloppen för varje månad?????? Hur går jag vidare? Hur gör du och vad räcker som verifikat för Skattemyndigheten när det gäller affiliate program från USA? Och sist kan ni rekomendera någon som har erfarenhet av bokföring inom internet handel främst då Affiliate inkomster och trafikstyrning eller adsense då han jag besökte idag inte var så insatt i det. Väldigt tacksam för alla svar jag kan få. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Du ska ringa till Skatteverket och berätta hur det ser ut, det är bara så du får rätt svar.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Vilket affiliate program var det?
|