FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Säljer en traditionell lägsta-bud-auktion, inkl 5 tillhörande domäner (.se/.com/.net/.org/.nu). Allting är färdigt och fungerande. Sidan var främst optimerad för Firefox, men ändringar gjordes så den även blev optimal för Internet Explorer. Det här är inget script eller liknande som endast är avsett för försäljning. Tanken var att denna auktion skulle drivas av mig, dessvärre ansåg jag mig ha bristande kunskaper i företagsamhet och kodning. Det är försent att göra något åt detta, min ekonomi är inte vad den har varit. Det är den enda anledningen just nu till att jag säljer den.
Expressen, Kreditor, Sidewalk Express + en mängd andra företag och privatpersoner har varit intresserade av samarbete eller ett uppköp. Vid den tiden då jag fick förfrågningar tackade jag nej till alla erbjudanden. Jag såg potentialen, men gjorde inget åt det hela. Jag blev erbjuden 25 000 SEK som mest. Frågan är om du är intresserad? Pris: 10 000 Först till kvarn gäller, men alla ni som är intresserade skriv. Kan tilläggas att jag inte är skaparen av siten. --------------------------------------------------------------------------------------------------------- Bild: http://www.weblith.se/ub.bmp --------------------------------------------------------------------------------------------------------- Site kartan: Pågående auktioner Avslutade auktioner Sök på dina bud Villkor, Frågor & Svar, Kontakt, Tipsa en vänn Registrera/Logga in Betalningsalternativ: 1.SMS (installerat, fungerande) 2.Hemtelefon (installerat, fungerande) 3.Credits (bud) man kan köpa, med hjälp av kortbetalning t.ex. (kortbetalningssystem ej installerat) Användarpanelen: 1. Mina bud. Kundens tillgång till översikt och status över dem lagda buden. 2. Mina uppgifter. Fri ändring av sina användaruppgifter. (Ändring av telefon eller mobilnummer kan inte skötas av kunderna själva.) 3. Ändra lösenord 4. Budkonto (inget betalningsalternativ installerat här) Det finns en tracking funktion som registrerar när en person har gått in för att köpa bud. Admin kan lätt lägga till bud som kunden kan ta del av. 5. Logga ut Administratörpanelen: 1. Lägg till auktion (produkt, produkt kod, produkt bild, max antal bud, ord. pris, vikt, telefonnummer, pris för bud med credits, produkt info länk, produktinformation) Göm auktion tills vidare, aktivera budgivning via sms, aktivera budgivning via telefon, aktivera budgivning via credits. 2. Hantera auktioner (pågående auktioner, avslutade auktioner, betalda auktioner) Produkt, kod, start datum, bud, lägst, handlingar: redigera / logg / radera Här har admin en översikt över alla auktioner. Antal bud syns, vilket bud som är lägst o.sv. Redigering och logg över varje auktion finns tillgängligt. IP-nummer, datum, bud, användare, telefon/mobilnummer registreras. Visa alla - Visa endast unika - Visa endast vinnaren är alternativen som finns via loggen på den enskilda auktionen. 3. Nummer SMS nummer. Det numret som SMS-betalningsalternativet använder, ändring kan göras. SMS kod. SMS koden som behövs, ändring kan göras. Nytt nummer, pris: Här kan man lägga till olika nummer som skall användas. 4. Inställningar Kontakt: Till email (fylls i) Kontakt: Från email (fylls i) Aktivera/Avaktivera sökning av bud Aktivera/Avaktivera registrering för nya användare Aktivera/Avaktivera inloggningen för användare 5. Status Pågående, Avslutade, Betalda, Osorterat Här finns det översikt över alla auktioner. Hur många SMS-bud, telefonbud en auktion har fått, eller genom budkonto. 6. Ändra lösenord 7. Templat Registrations mail, Kontakt mail, Återställnings mail, Lösenords mail, Avslutad auktions mail (till admin), Tips mail FAQ, Policy, Tips sidorna, Kontakt sidorna. Allting går att ändra direkt här på sidan, utan att behöva gå in i MYSQL. 8. Medlemmar Här kan man söka på mobilnummer, hemnummer, email och användarnamn. Du kan spärra, ta bort användare. Titta på deras profil för att se användarinformation, antal bud dom lagt. Du kan även ge bud till dem här och emaila dem. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ingen intresserad?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Är inte denna typen av auktioner olagliga i Sverige?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Det finns ju även en möjlighet att göra om sidan till en öresauktion. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Sidan säljes nu ENDAST för 5000 kr, ni har fri tillgång till att göra vad ni vill med den.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Om du inte har gjort det redan så kan det väl vara en bra idé att kontakta alla som tidigare varit intresserade av att köpa den.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Är kanske lite intresserad men undrar vart man kan få mer info om vad som är lagligt och inte. Typ går det ha lägst bud + en svara rätt på en fråga efter för att komma förbi detta? Vet du någonstans man kan läsa vad som är lagligt eller inte? // Rikard |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
http://www.lotteriinspektionen.se/sv/Hoger...tioner-lotteri/
http://nyhetskanalen.se/1.949785/2009/04/1...ajt_i_blasvader
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Du har fri tillgång till att uppgradera den till en öresauktion, om du så vill. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
OK...har nu fått ett bud på 4500. Någon som vill köpa för 5000 SEK?
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|