FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Jag har en idé om ett unikt "lotteri" som skall drivas på internet. Det kommer ungefär fungera som en slotmaskin fast är ändå väldigt annorlunda, ledsen men vill inte avslöja min idé riktigt än ![]() Jag vet att man inte får driva någon sorts lotteriverksamhet här i sverige så min fråga lyder.. Kan man starta ett företag i exempelvis England och sedan driva det i sverige för internationellt bruk? Altså inte för den svenska marknaden. Hur kan man annars göra för att driva en sådan verksamhet, något förslag? Tacksam för svar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Banned
|
Sök.....
Och "olaglig" spelverksamhet i sverige är en väldigt stor gråzon... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag ringde faktiskt Lotteriinspektionen får några år sen när vi var några stycken som gjorde en tippa-spel-med-dina-kompisar-site och vi hade fått för oss att man även skulle få satsa pengar i en global tävling för hela siten. Dom sa såklart att det var olagligt. Jag frågade då om det funkade att lägga siten utomlands. Då sa att dom om jag vänder mig till den svenska marknaden så var det ändå olagligt.
Sättet att komma runt det verkar vara att se till att spelet blir en "kunskapsspel". Dvs t.ex ha ett lotteri, den som vinner måste sen stava rätt till "Sverige" för att få vinsten och vips - det är nu ett kunskapsspel. Nåt sånt, ta mig inte på orden utan dubbelkolla själv. Men aktie-sm, Tips-SM och annat som tidningar arrangerar klarar sig undan för att det är "kunskapsspel", dvs inte slumpen helt som styr vem som vinner. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Därför många lägger till en motiveringsruta
eller "utslagsfråga". |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Det är därför det är bättre med en motiveringsruta då det är upp till dig att avgöra vilken motivering som är bäst (=den första du drar) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tänk på att om du driver sidan från sverige (bor och arbetar här) så kommer du få fast driftställe här och måste registera en filial/dotterbolag här och betala skatt etc. genom det. Det innebär troligen också att du tvingas följa svenska lagar.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|